oude huurder en onmiddelijk nieuwe huurder

Tourtel
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

oude huurder en onmiddelijk nieuwe huurder

#1 , 30 jun 2020 09:27

Beste, de huurder heeft ons via aangetekend schrijven laten weten de huurovereenkomst te willen beëindigen op 30 september. (3 maand vooropzeg).
Nu is er een nieuwe huurder die het appartement wenst te huren vanaf 1 oktober.
Stel dat de oude huurder eerder het appartement verlaat...en de nieuwe er bijgevolg vroeger in kan.
Wat met de datum welke in de nieuwe huurovereenkomst staat? Overeenkomst nog niet getekend, vermeld ik daar eventueel een vroegere datum in?
bv Indien huidige huurder het pand vroeger verlaat kan de nieuwe huurder het pand bijgevolg vroeger betreden vanaf .....
Is dit wettelijk, zo niet wat is de oplossing?
Dank voor jullie opmerkingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 30 jun 2020 11:49

Als de huidige huurder het pand vroeger wil verlaten en de nieuwe huurder komt er vroeger in dan is dit perfect OK. Huur huidige huurder stopt wanneer de nieuwe huurder begint te betalen. Als verhuurder kan je geen dubbele huur innen. Je kan wel de voorziene schadevoorzieningen eisen als t een 3-6-9 was die minder dan 3 jaar liep. Wel natuurlijk formele sleuteloverdracht, plaatsbeschrijving en tellerstandopnames uitvoeren.

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 30 jun 2020 17:09

@ think :

Mooie tekst, hapklaar geleverd via copy/paste.
Maar gelieve dan ook de context te geven. Zover ik kan nagaan hebt u dit uit een recent vonnis, waarbij een huurcontract ontbonden werd in het nadeel van de huurder; deze situatie verschilt enigszins van een opzeg door de huurder.
Uw tekst is dus mijns inziens N I E T van toepassing in dit geval.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#4 , 30 jun 2020 17:39

U bent blijkbaar rechtsgeleerde, ik niet.

Ik leer wel graag bij van mensen die het beter weten.
Just wait and see ?

Tourtel
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jul 2020 12:06

bedankt allemaal voor de nodige informatie !

Terug naar “Huren”