onder opzegging onderuit

Jeske
Topic Starter

onder opzegging onderuit

#1 , 29 aug 2008 09:50

wij hebben een 9jarig contract en zijn al voorbij onze eerste 3 jaar, nu willen we graag weg. Kunnen we onder onze opzg van 3 maandn uit als je weet dat;
wij nooit last hebben gegeven en perfect betaalden
de huisbaas al heeft gezegd dat hij met der tijd wil verkopen(app naast ons staat al te koop
wij elke maand vaste kosten betalen voor de gang mar dat we er onlangs zijn achtergekomen dat de lichten van de gang op onze teller staan!!!
Dat we dit in april hebben gemeld, dat er sinds juni een bakje hangt voor de gang maar niet is aangesloten. De huisbaas had in april gezegd "we regelen dit nog wel" maar nog steeds geen euro hebben gezien.
Dat mijn auto gefotografeerd staat en op't internet staat op de site waar het app van de buren te koop staat.
Dat de huisbaas de sleutels van onze appartementen aan schilders van de gang gaf zonder ons in te lichten.
Op mijn terras stond zonder mij in te lichten.

Ik wil absoluut geen problemen met deze heer maar wil wel snel vertrekken!!

Wat kunnen wij het beste doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 29 aug 2008 11:23

U zal sowieso 3 maand vooropzeg moeten geven!

Aan uw andere klachten zal u weinig kunnen verhelpen, tenzij u veel geld wil geven aan advocaat...en dan nog.

Geef uw opzeg, verhuis en de kous is af...

Jeske
Topic Starter

#3 , 29 aug 2008 11:56

En wat met onderling overleg??
als ik mijn huidige huisbaas kan overtuigen om ons na bv 1 maand te laten gaan??
is dit dan ook wettelijk in orde als dit op papier gezet kan worden??

Als ik drie maanden wacht is het droom huis dat we op't oog hebben wel weg.

Reclame

Lex

#4 , 29 aug 2008 12:08

Als ik drie maanden wacht is het droom huis dat we op't oog hebben wel weg.
De wet is de wet en niets anders dan de wet en die wet zegt dat uw vooropzeg 3 maand is...maar dat wil nog niet zeggen dat u in tussentijd uw 'droomhuis' niet kan huren/kopen noch dat u al die tijd daar moet blijven wonen!

NIETS staat u in de weg uw droomhuis te huren/kopen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 aug 2008 12:30

Uiteraard kan u de overeenkomst in onderling akkoord met de eigenaar vroegtijdig beëindigen.

Een opzeg is een eenzijdige beëindiging van de overeenkomst. Als u in onderling akkoord de overeenkomst beëindigt is dit geen opzeg en is de opzegtermijn die moet in acht genomen worden niet van toepassing.

scorpioen

Terug naar “Huren”