Mogelijk schadevergoeding ???

nomusicnolife
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Mogelijk schadevergoeding ???

#1 , 26 jun 2020 17:58

Hallo,
4 jaar geleden is de handelshuur opgezegd door de eigenaar van het pand met als reden dat het pand ging verbouwd worden tot appartementen. Het pand zelf heb ik gedurende 27 jaar gehuurd en ook de huur hernieuwing is correct aangevraagd geweest.
De rechtbank heeft toen beslist dat het verbouwen van het pand een rechtmatige reden is tot het niet verlengen van de handelshuur. Resultaat was dat ik gestopt ben met de zaak.
Nu 4 jaar later staat het bewuste pand nog steeds leeg en is er van verbouwingen nog niets te zien.
Mijn vraag is of ik op de een of de andere manier een schadevergoeding kan vragen, vermist zij mij geen verlenging van handelshuur toegekend hebben om de reden van verbouwing. De redelijke termijn, om te verbouwen, lijkt mij wel verstreken.

Uw mening ?
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2020 19:21

Art. 25.3° Handelshuurwet
De vergoeding bedraagt drie jaar huur, eventueel vermeerderd met een bedrag, toereikend om de veroorzaakte schade geheel te vergoeden, wanneer de verhuurder, zonder van een gewichtige reden te doen blijken, het voornemen op grond waarvan hij de huurder uit het goed heeft kunnen zetten, niet ten uitvoer brengt binnen zes maanden en gedurende ten minste twee jaren. Deze vergoeding is evenwel niet verschuldigd, indien de verhuurder aan het onroerend goed een bestemming geeft, die hem de terugneming mogelijk zou hebben gemaakt zonder vergoeding of tegen een vergoeding gelijk aan of lager dan de vergoeding die hij heeft moeten dragen;

nomusicnolife
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2020 20:05

Dank u voor de reactie
https://t.me/pump_upp

Reclame

Terug naar “Huren”