Huurder begint eisen te stellen 😂

katje2560
Topic Starter
Berichten: 101

Huurder begint eisen te stellen 😂

#1 , 24 jun 2020 19:49

Hallo
Onze huurder begint eisen te stellen. Zou je eens kunnen kijken naar de foto's en kunnen zeggen wat we moeten antwoorden appartement is volledig gerenoveerd :)

https://we.tl/t-AbLYAMUAVZ

Alvast bedankt

X

Bedankt voor de kopie van het huurcontract en de fles cava.

Zondag 21/06/2020 tekenden we beiden het huurcontract voor het appartement op de tweede verdieping te
X


Initieel was de afspraak dat de huurovereenkomst een aanvang nam op 1 juni jl. Omwille van enkele herstellingen die nog dienden te worden uitgevoerd, werd deze termijn verzet naar 15 juni jl. met een inwerkingtreding op 01 juli as. Dit blijkt duidelijk uit de aanpassing aan het huurcontract, hetgeen we allebei parafeerden voor akkoord. Uiteindelijk kwamen we tot het mondelinge akkoord dat deze werkzaamheden afgerond zouden worden op 22 juni jl. waarna ik ook de sleutel in ontvangst zou mogen nemen en ik op heden zou kunnen verhuizen. Helaas merkte ik gisteren op dat de beloofde herstellingen niet werden uitgevoerd en dat de staat van het appartement alsook van de gang te wensen overliet. U begrijpt dat ik vandaag, met pijn in het hart, niet ben kunnen verhuizen.

Gelet op het behoud van onze goede verstandhouding maak ik hieronder graag een lijst van onze mondelinge afspraken. Deze opsomming wordt gestaafd door de foto’s die ik gisteren heb gemaakt en die u kan terugvinden via onderstaande link. Omwille van de vertragingen die ik reeds heb mogen ondervinden, vraag ik u vriendelijk om deze uiterlijk op 29 juni a.s. af te werken opdat de geplande plaatsbeschrijving dd. 30 juni a.s. vlot kan verlopen en ik spoedig mijn intrek kan nemen.

Keuken
Dampkap: afvoerkanaal en juiste filters voorzien. (Keuken_1a, Keuken_1b, Keuken_1c)
Badkamer
Deurklink vastzetten. (Badkamer_1)
Deur vlot laten toegaan (anders wordt de klink geforceerd en gaat ze kapot). (Badkamer_2)
Basisvoorziening licht rechts in de badkamer herstellen en correct in plafond aanbrengen. (Badkamer_3a, Badkamer_3b)
Inkomhal van mijn appartement
Vestiairekast in orde brengen. (Inkomhal_1)
Voordeur van het appartement dichtmaken van de deurlijsten (langs de rand) en afwerken. (Inkomhal_2a, Inkomhal_2b)
Grote kamer
Beschadigingen aan deur onderaan en bovenaan herstellen. (Grotekamer_1a, Grotekamer_1b)
Deur vlot laten toegaan (anders wordt de klink geforceerd en gaat ze kapot). (Grotekamer_2a, Grotekamer_2b)
Deur is vuil. (Grotekamer_3a, Grotekamer_3b, Grotekamer_3c, Grotekamer3d)
Kleine kamer
Deurklink is niet volledig uitgerust met zwart omhulsel. Langs beide kanten ontbreekt dit. (Kleinekamer_1a, Kleinekamer_1b)
Beschadiging aan gordijnkast rechts herstellen. (Kleinekamer_2)
Deur is vuil. (Kleinekamer_3a, Kleinekamer_3b)
Living
Dubbele deur met glas die leidt naar de hal, ontbreekt. Graag deuren voorzien die een gelijke functie en uitstraling hebben zoals de deuren die er stonden toen we het contract tekenden. (in bijlage foto b, c en d zijn de deuren die eruit gehaald zijn) (Living_1a, Living_1b, Living_1c, Living_1d)
Algemeen
Stopcontacten en lichtschakelaars werden vuil achtergelaten. Graag beschadiging aan de muur bij elk van deze herstellen. (Algemeen_1a, Algemeen_1b, Algemeen_1c, Algemeen_1d, Algemeen_1e, Algemeen_1f, Algemeen_1g)
Een slot in de brievenbus en een sleutel hiervan zodat ik hierin mijn post kan ontvangen.
Energieprestatiecertificaat (EPC) zal overhandigd worden aan mij. Deze moet uitdrukkelijk voor ontvangst ondertekend worden.
Energieovernamedocument.
Rookmelder
Gelieve bij het bezoek, en na het opmaken van de geplande plaatsbeschrijving, het derde exemplaar van de sleutel te overhandigen.


In laatste instantie maak ik graag melding van de opgeslagen huurprijs die u zonder enig overleg had aangepast in de huurovereenkomst. Omwille van mijn vertrouwen in een behoorlijke afwerking, ben ik hier – ondanks dat dit ingaat tegen onze mondelinge afspraken –akkoord mee kunnen gaan. Mag ik hopen dat dit vertrouwen niet geschaad wordt en mijn welwillendheid u motiveert om onze goede verstandhouding te bewaren? Het zou erg te betreuren zijn als ik verdere stappen dien te ondernemen.

Alvast bedankt om de huurovereenkomst te registreren en mij een kopie te willen bezorgen.

Met vriendelijke groeten

X


met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 24 jun 2020 19:57

Als de fouten echt bestaan: ze herstellen.
In ander geval: in bijzijn van huurder vragen de beweerde tekortkomingen aan te tonen omdat u ze niet ziet
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 jun 2020 20:21

Onze huurder begint eisen te stellen. Zou je eens kunnen kijken naar de foto's en kunnen zeggen wat we moeten antwoorden appartement is volledig gerenoveerd :)
Er heeft hier iemand bizarre ideeën over "volledig gerenoveerd"

Dampkap die vrij afblaast in kast er boven is wel de max :roll: :lol:

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 24 jun 2020 20:31

Ere bestaan dampkappen die werken zonder afvoer. Maar is die van TS van dat type????
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

katje2560
Topic Starter
Berichten: 101

#5 , 24 jun 2020 20:47

Ja want die heeft een koolstoffilter

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 24 jun 2020 21:27

Leg dan uit aan de huurder dat die zo OK is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 24 jun 2020 22:25

Maar toch , mondt die gewoon uit in een kast, zonder opening naar buiten de kast(in de keuken dan) ?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 24 jun 2020 22:44

Ivm die dampkap: is dat er dan niet eentje die 2 standen heeft: circulatie en naar buiten blazen, en mogelijks in de verkeerde stand ingesteld staat dan?

KJ86
Berichten: 2662

#9 , 24 jun 2020 23:26

Gewoon antwoorden dat het contract getekend is (zeker registreren) en dat het appartement gerenoveerd is en dat je voldaan hebt aan de herstellingen die je mondeling beloofd hebt. De lijst die hij opgesteld heeft geen deel uitmaakte van hetgeen overeengekomen is en dat er niets op de lijst staat die een normaal gebruik van het appartement in de weg staat .

Je mag hem er gerust op wijzen dat hij het contract mag verbreken mits betaling van de juiste vergoedingen.

Ik kan u garanderen dat deze huurder geen pretje zal zijn. Kordaat opstellen en geen fouten maken op papier.

Succes

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 25 jun 2020 10:49

dat het appartement gerenoveerd is
Met deuropeningen zonder deuren of chambrantbekledingen?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 25 jun 2020 11:26

Ja want die heeft een koolstoffilter
Die filtert geen waterdamp uit, die boenk in de kast geblazen wordt

Sirkii
Berichten: 5396

#12 , 25 jun 2020 12:01

Gewoon antwoorden dat het contract getekend is (zeker registreren) en dat het appartement gerenoveerd is en dat je voldaan hebt aan de herstellingen die je mondeling beloofd hebt. De lijst die hij opgesteld heeft geen deel uitmaakte van hetgeen overeengekomen is en dat er niets op de lijst staat die een normaal gebruik van het appartement in de weg staat .

Je mag hem er gerust op wijzen dat hij het contract mag verbreken mits betaling van de juiste vergoedingen.

Ik kan u garanderen dat deze huurder geen pretje zal zijn. Kordaat opstellen en geen fouten maken op papier.

Succes
Komaan. Bij bezichtiging stonden er deuren tussen woonkamer en hall die verwijderd zijn. Verhuurder beloofde herstellingen maar stuurt zijn kat. Ook verhuurders moeten beloftes nakomen. De vragen van de huurder lijken mij dan ook niet meer dan redelijk. Anders huurder kostenloze verbreking voorstellen. Huurder zal al zeker al de opgesomde gebreken in de plaatsbeschrijving willen hebben: ga je dit als verhuurder ook weigeren? Vrederechter zal niet akkoord gaan.

katje2560
Topic Starter
Berichten: 101

#13 , 25 jun 2020 21:00

Dag Philip, zoals je voorstelt: we kunnen het beide onderling laten annuleren. Ik zorg voor een addendum dat we in tweevoud kunnen ondertekenen ter ontbinding van de overeenkomst. Kunnen jullie morgen overdag?

Oef de huurder gaat het appartement annuleren

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 26 jun 2020 08:53

Zorg er dan wel voor dat alles OK voor uw volgende huurder. Je hebt nu een lijst met nog uit te voeren werken. Maak er gebruik van.

Terug naar “Huren”