Sinds eind februari is mijn huurovereenkomst gestopt. Ik had een contract van 3 jaar en ben na een 1 jaar en half weggegaan. Dus moesten we een opzegvergoeding betalen van 2 maanden.
We hebben bij ons vorig appartement de opzegvergoeding kunnen laten vallen. Omdat de huurder er mee akkoord ging. Omdat er direct iemand ging intrekken. Dit keer is er direct iemand die is ingetrokken. Dus hebben we een poging gedaan om dit weet te proberen.
Dit tevergeefs. We hebben dit dan ook laten vallen maar ze wouden de huurwaarborg niet laten vrijkomen. Er zijn veel mails van ons genegeerd geweest. En ze waren ons aan het chanteren op juridisch vlak.
Na een maand geen antwoord kregen we een mail van dee juridische dienst van het huurbedrijf. Die ons vroeg om de huur waarborg vrij te maken naar hun toe en shade te betalen binnen de 15 dagen. Wat we uideindelijk gevraagd hadden. Dus we hebben de boete hiermee betaald.
De shade hebben we niet betaald omdat het gewoon een som geld was en geen enkel bewijs van wat het inhield. Daarnaast is er een plaatsbeschrijver geweest. Deze instantie heb ik gebeld en heb ik dan ook gehoord dat de huurbedrijf deze niet aan ons wou vrijgeven. Dus we weten nog steeds niet over welke schade ze het hebben en van waar die som komt. Na al onze mail en brieven weer een lange stilte. Vandaag kreeg ik een mail waarbij ze ons meer dan €10000 shade willen laten betalen. En gebruik hebben gemaakt van een ander plaatsbeschrijver na ons vertrek. En is onze plaatsbeschrijver niet meer van toepassing.
Ze hebben het altijd over een wederverhuuringsboete is doet juridisch correct? Is het wettelijk om opeens iemand anders een plaatsbeschrijving te laten doen ? En mogen ze vragen om te betalen zonder te zeggen van waar de schade komt ? Er was geen enkele bijlage ?