Schade door verhuis

Geen ispiratie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schade door verhuis

#1 , 06 mei 2020 23:43

Hallo,

Binnen een paar dagen verhuis ik maar ik heb per ongeluk een klein putje veroorzaakt in de muur door een kast uiteen te halen. Dat is jammer genoeg niet alles, met het proberen lostrekken van een elastische band die gekneld zat ben ik met mijn elleboog tegen de deur gebotst waardoor er nu een deuk inzit ter grootte van een mandarijn. Ik vermoed dat de deur zelf ook vrij goedkoop is aangezien er niet echt veel kracht achter zat. Heb de verhuurder hier direct over ingelicht maar hij heeft nog niks laten weten. Kan ik alsnog vertrekken binnen een paar dagen of moet ik eerst alle schade herstellen? Moet ik bvb. dat putje in de muur enkel vullen of ook schilderen? Want dan zou de hele kamer moeten gedaan worden vrees ik...
Alvast bedankt voor het lezen mijn klein probleem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2020 10:39

De keuze is aan jou; ofwel herstel je de schade zo goed als mogelijk ofwel laat je een deel van de huurwaarborg achter bij de verhuurder, zodat hij de schade kan herstellen. Als jullie kunnen overeen komen qua bedrag dan is het simpel. Als jullie discussiëren en niet overeen komen dan begint de miserie...

Reclame

Terug naar “Huren”