opzeg huur

Lily
Topic Starter

opzeg huur

#1 , 22 aug 2008 14:41

Ik heb een contract waarin vermeld staat .

De verhuring is voor onafgebroken tijdspanne van 9 jaar toegestaan met ingang van 1 december 2006.

Aan de huurder is de mogelijkheid gegeven om een einde te maken aan de uitvoering van huidig contract op het einde van iedere periode van drie jaar, mits een vooropzeg van minstens zes maanden, te geven per aangetekend schrijven. Eventueel vroeger indien aanvaard door huurders.

betekend dit dat ik geen mogelijkheid heb om de huur nu op te zeggen , als ik die wel bezit, wat is dan de maximum eis van betaling aan de verhuurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Efjoma

#2 , 22 aug 2008 16:10

Betreft het hier een handelshuur?

Lily
Topic Starter

#3 , 22 aug 2008 19:17

Ja, het is in een gewoon huis , maar ik heb op het gelijkvloers een winkeltje

Reclame

Efjoma

#4 , 23 aug 2008 09:23

Buiten de voorziene mogelijkheid om op te zeggen kan je enkel opzeggen mits onderling akkoord. Indien je onmiddellijk wil stoppen en de zaak komt voor de vrederechter denkt ik dat je toch op zes maanden huur moet rekenen. Indien het pand goed verhuurbaar is zou ik alleszins op zoek gaan naar een nieuwe huurder. In dat geval kun je de kosten misschien drukken. Ook dit in onderling overleg.

Lily
Topic Starter

#5 , 23 aug 2008 11:01

Dus eigenlijk kan het maximum 6 maanden huur worden?

Bedankt in ieder geval al voor je uitleg :lol:

Efjoma

#6 , 23 aug 2008 11:34

Ik heb gezegd dat ik "denk" dat je kans maakt om er met zes maanden huur van af te komen. Maar ik kan de beslissing van de vrederechter niet voorspellen.

Terug naar “Huren”