Onderverhuur contract opzeggen

Anoniem1510
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Onderverhuur contract opzeggen

#1 , 24 apr 2020 14:33

Dag allen,

Even wat context:
Ik, een student te Gent woon samen met 2 vrienden in een gezinswoning in Gent (wat wettelijk gezien niet mag), het huurcontract (3-jarig contract) staat op één van de vrienden zijn naam en alleen zijn naam. Tussen hem en mij en de derde persoon is een onderverhuur contract getekend waarin staat dat ik als huurder het contract niet kan opzeggen voor het einde van de overeenkomst. In het huurcontract tussen de vriend en de eigenaar van het huis staat wel een opzegmodule met een opzeg termijn van 3 maanden.

Ik vroeg mij af of ik het onderverhuur contract alsnog kan verbreken? Ik had ergens gehoord dat onderverhuur contracten niet onder de huur wetgeving vallen. Of zit ik in een geknelde positie waar ik niet anders kan dan mijn huurperiode uit te zitten? In dit geval is ons contract uberhaupt zelf wettelijk gezien studenten eigenlijk geen gezinswoning mogen huren? Er is geen domicilie geplaatst, van niemand.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anoniem1510
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2020 15:11

Alsook vermoed ik dat de onderverhuur contracten niet geregistreerd zijn, zorgt dat ervoor dat ik het contract toch kan opzeggen?

Reclame

Terug naar “Huren”