huurwaarborg terug krijgen

einnad@skynet.be
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg terug krijgen

#1 , 21 apr 2020 10:11

Beste,
kan ik de waarborg terug krijgen ,als mijn ex-partner zijn deel niet heeft betaald . Wat kan ik daar voor doen ?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 21 apr 2020 11:22

Wat bedoel je met terugkrijgen?

Eindigt de huur dan binnenkort?
Wie heeft de waarborg dan betaald?

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 21 apr 2020 11:26

En welke namen cq handtekeningen staan er op huurcontract en op de bankrekening van de waarborg?

Reclame

einnad@skynet.be
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 apr 2020 15:49

wel ze zijn beide verhuist ,ze hebben beide getekent voor de huur. Maar de ex partner heeft zijn deel van huur niet betaald. En de andere wel ,Heeft deze recht op de waarborg ? of misschien haar deel? En kan daar iets aan gedaan worden?
mvg

Franciscus
Berichten: 38607

#5 , 21 apr 2020 16:04

U bent dus de verhuurder? Zijn ze beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de huur in het contract?
Dan moet een van beide de volledige huur aan u betalen wie dat doet doet er niet toe.
waarborg is in de eerste plaats voor de schade. pas als partijen akkoord zijn kan die voor iets anders gebruikt worden.
De ene huurder betaald aan u de volledige huur en moet zijn geld maar bij de niet betaler gaan halen niet uw probleem.
Als beide getekend hebben voor de waarborg moeten ze nu ook beiden + u tekenen om die vrij te krijgen.
Hoe ze dat oplossen is ook niet uw probleem u moet een volledige huur krijgen.
Wie dan zijn deel van de afgestane waarborg geeft om de huur te dekken is evenmin uw probleem.
Bij niet betalen huur==> ingebrekestelling en naar vrederechter.

einnad@skynet.be
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2020 17:59

nu het gaat om mijn dochter die haar deel van de huur betaald heeft en de ex partner niet. Kan mijn dochter haar deel van de waarborg terug vragen ?
sorry voor het misverstand over de vraag
mvg

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 21 apr 2020 18:13

Als de partner akkoord gaat (hij moet tenslotte meetekenen om de vrijgave te bekomen) kan uw dochter bepalen hoeveel van de waarborg naar haar, en hoeveel naar de partner moet gaan. Wel beiden tekenen voor akkoord, anders komt er normaal niets vrij.

Franciscus
Berichten: 38607

#8 , 21 apr 2020 20:16

En uiteraard dient de verhuurder dan ook te tekenen.
Maar die moet wel zijn volledige huur krijgen en dan zal uw dochter die van ex moeten terugvragen en als ex dat niet doet naar vrederechter.

Terug naar “Huren”