Eind vorige maand heb ik via aangetekende brief de opzeg van mijn huurovereenkomst verstuurd. Deze ging dus in op 1 maart. Vandaag belde de immomaatschappij mij dat ze de brief van de verhuurder hebben ontvangen, om te horen welke bezoektijden zouden passen. Er staat in de bijzondere bepalingen van het contract dat er 2 bezoekmomenten per week horen te zijn vanaf de dag dat de opzeg ingaat, tussen 17u en 20u. De immo zei dat ze daar meestal flexibel in zijn en kijken wat er best past qua uren en dagen, en dat ze ook proberen bezoeken te bundelen.
Nu is mijn vraag, wegens de maatregelen van de regering inzake 'social distancing', heb ik iets van recht om te vragen om bezoeken uit te stellen tot na 3 april, of als deze toch dienen te verlopen, of ik kan vragen of er zo weinig mogelijk personen binnen komen? Een afstand van 1 meter houden is namelijk een uitdaging in een klein appartement van 50m2, en van het werk hebben wij opgelegd gekregen om alle voorschriften te volgen. En veranderd deze situatie moest ik ziek worden? Ik heb sinds gisteren namelijk verschijnselen van een verkoudheid (loopneus en droge hoest), maar meet geen koorts, dus ik heb nog geen huisarts gebeld. Aangezien ik 3 weken ga telewerken leek het mij niet nuttig om de huisarts lastig te vallen tenzij ik vermoed dat het echt verkeerd zit.