Pagina 1 van 1

Dringende werken / vochtproblemen

Geplaatst: 10 mar 2020 17:17
door Antwerpen1982
Eerst even ter info meegeven: het is een 3-6-9 contract aangegaan op 01/09/2008.

Op 7 november 2019 merkte ik dat er een vochtplek verscheen op één van mijn muren, dus onmiddellijk gebeld naar de huisbazen (die tevens mijn buren zijn).

De buitenmuur op de zolder die niet mee verhuurd is blijkt vocht door te laten en de binnenmuur is volledig nat, en dit komt dus in mijn appartement terecht. De huisbaas komt nog dezelfde avond kijken en beloofde om het zo snel mogelijk op te lossen. Telkens ik ze tegenkwam werd er mij verteld dat ze bezig waren met bestekken en bedrijven aan te spreken.

Tot begin februari gebeurd er echter niets! Wanneer ik op 10 februari terugkom van vakantie, merk ik dat de binnen muur van de zolder behandeld is. Wanneer dit gebeurd is weet ik echter niet want hiervan ben ik niet op de hoogte gebracht.

Weer gebeurde er niets tot ik op 4 maart het bericht krijg dat de buitenmuur geïsoleerd en bezet zou worden. En inderdaad is er wel iets gebeurd maar zijn de werken nog steeds niet afgewerkt tot op de dag van vandaag.

Met andere woorden de vochtproblemen neme grote proporties aan, ik vermoed zelfs dat er schimmel aan het opduiken is en de schrik zit erin dat het plafond naar beneden komt en/of dat het vocht tot aan de elektriciteit geraakt.

Gezien het mijn buren zijn is het contact meestal gewoon persoonlijk geweest. Op de mail die ik enkele dagen geleden stuurde kreeg ik vooralsnog geen antwoord.

Nu vroeg ik me af:.
1) is er iets wat ik verder kan doen (buiten nog een aangetekend schrijven) om druk op de zaak te zetten?
2) Maak ik aanspraak op een schadevergoeding gezien er mijn inziens geen sprake is van een redelijke termijn.

Alvast bedankt!