kosten termostaat

Joro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kosten termostaat

#1 , 02 mar 2020 15:12

hallo,

ik ben huurder van een pand en de termostaat (oud model) staat op een verkeerde plaats zodat ik het pand niet goed kan verwarmen.
ik wil nu een draadloze termostaat laten plaatsen zodat die op een plek kan gezet worden waardoor het pand normaal kan verwarmd worden. Of ik laat termostatische kranen plaatsen.
Voor wie zijn de kosten in beide gevallen, voor de huurder of de verhuurder.
dank bij voorbaat

Jos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 02 mar 2020 15:14

Voor u.
De oude is niet kapot.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

D0gD0g

#3 , 02 mar 2020 15:18

U kan de oude eventueel uitschakelen en een draadloze installeren en bij verhuis alles terug inorde maken.
de kosten zijn zoals aangehaald hierboven voor u.

Reclame

Joro
Topic Starter

#4 , 02 mar 2020 15:57

neen de termostaat is niet stuk, hij staat alleen op de verkeerde plaats (keuken) zodat de termostaat te vlug afslaat en in de andere ruimtes geen warmte krijg

mava105

#5 , 02 mar 2020 16:32

Dan zet je die thermostaat toch gewoon een paar graden hoger, zodat hij minder snel zal afslaan.
Gezien een oud huis zal hij er al wel een paar jaartjes staan, en blijkbaar zonder probleem.

Blaatpraat

#6 , 03 mar 2020 22:31

Optie 1: draaikraan van de keuken lager zetten. Zo wordt deze ruimte trager verwarmd, en krijgen de andere ruimtes meer warmte.

Optie 2: Thermostaat hoger zetten => andere ruimtes worden warmer, maar keuken nog méér.

Optie 3: Nieuwe thermostaat plaatsen.
Kosten integraal voor u; bij einde huur huidige thermostaat terug steken.

Optie 4: in overleg treden met de verhuurder.
Mogelijks wilt die wel meebetalen aan de vernieuwing, daar dit ook een waardevermeerdering voor het pand kan betekenen.

mava105

#7 , 04 mar 2020 09:20

Goedkoopst zijn een combinatie van opties 1 en 2

Terug naar “Huren”