Opzeg huurcontract

De Schrijver geert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg huurcontract

#1 , 24 feb 2020 06:39

Kan ik mijn huurcontract gemakkelijker opzeggen nadat de verhuurders mijn appartement gaan verkopen. Ik weet niet waar ik aan toe ben. Gaan de nieuwe eigenaars het zelf bewonen of word het gebruikt als investering? Ik had een contract met jaarverhuur getekend in juni 2018 en nu op bijna maart 2020 zijn we bijna 2 jaar verder. Het contract is nu een langdurige overeenkomst geworden. Kan ik nu (met de 3 maand opzeg te respecteren) zonder kosten mijn appartement opzeggen doordat er andere eigenaars komen en ik niet met hun een contract heb getekend? Dank u voor antwoord.
De Schrijver Geert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 24 feb 2020 07:28

Verandering van eigenaar heeft geen invloed op de verhuurovereenkomst. Voorwaarden, dus ook opzegtermijnen blijven exact hetzelfde.

D0gD0g

#3 , 24 feb 2020 08:45

U hoeft niet op te zeggen, eventuele nieuwe eigenaar neemt uw contract over onder dezelfde voorwaarden.
Indien hij zelf of familie daar wil wonen dient hij een opzeg van 6 maanden te doen als uw contract is geregistreerd, is het niet geregistreerd dan maar 3 maanden.
Maar hij kan slecht opzeggen met 6 maanden indien geregistreerd of 3 maanden niet geregistreerd tegen het einde van de eerste 3 jarige periode.
Indien u bij een opzeg sneller iets vind in de opzegperiode, kan u een tegen opzeg geven van 1 maand en dit zonder verdere huur of verbrekingsvergoeding.
Uw contract dat oorspronkelijk 1 jaar was is nu een contract van 9 jaar met begindatum van het eerste kortlopende contract en van onder de federale huurwet van voor 2019.

Reclame


Terug naar “Huren”