Onverwachte huuropzeg

zr7veke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Onverwachte huuropzeg

#1 , 17 jan 2020 12:19

Is het wettelijk toegestaan dat iemand uit zijn appartement word gezet ,zonder enige reden
Huur word op tijd betaald,appartement is onderhouden
Er is wel een kwade mail verstuurd naar de huisbaas ivm nog enkelen dingen die nog steeds niet oke zijn
Na het enkele malen het vriendelijk per mail gevraagd te hebben,waarop geen reactie kwam

Of moet er geen reden zijn ??
En kan de huisbaas,als hij niet tegen je gezicht kan of in dit geval te veel van uw oren maakt,je zo maar opzeggen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 17 jan 2020 12:22

Contract van korte of lange duur? Ingangsdatum?

Wat staat er precies in de opzegbrief?
"sowieso" schrijf je zo.

zr7veke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2020 12:58

contract tot 30/04/2020
Werd bezien als proef of mijn dochter wel maandelijks kan betalen omdat ze alleen is
Ik heb me trouwens borg moeten stellen

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 17 jan 2020 13:14

contract tot 30/04/2020
Werd bezien als proef of mijn dochter wel maandelijks kan betalen omdat ze alleen is
Ik heb me trouwens borg moeten stellen
Op proef dus, en daar zit een reden waarom de opzeg nu ingaat. Ik vrees dat hier geen lievemoederen zal helpen. :(

Contract korte termijn, beide partijen kunnen minsten drie maand voor de voorziene einddatum laten weten dat ze geen verlenging willen.

zr7veke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jan 2020 14:24

Maar moet er geen reden van opzeg zijn ?
Zo kunnen huisbazen toch zomaar mensen op straat zetten

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jan 2020 14:27

Er moet geen reden zijn. De overeenkomst en de wet bepalen dat hij mag opzeggen.

zr7veke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jan 2020 13:54

Dinsdag a.s langs de huurdersbond
Daar mijn licht ook eens gaan opsteken

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jan 2020 15:46

Dinsdag a.s langs de huurdersbond
Daar mijn licht ook eens gaan opsteken
Ik vrees dat ze je daar niet veel verder zullen kunnen helpen. Als het contract afloopt op 30/04 en de huisbaas heeft op reguliere de opzeg gegeven, dan kan je daar niks aan doen behalve smeken.
Ik zou zeggen, hou de uittreksels bij van je dochter dat ze op tijd haar huur betaald heeft en ga op zoek naar een nieuw huurpand.

Terug naar “Huren”