Problemen oud-huisbaas/vredegerecht

Xikay
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Problemen oud-huisbaas/vredegerecht

#1 , 16 jan 2020 01:07

Ik ga dit zo kort mogelijk proberen houden.

Enkele jaren geleden woonde ik in een veel te klein appartement, met vriendin en stiefdochter. We moesten er weg want er zat gigantisch veel vocht in de muren.

Dus ging ik naar Immo , die me aan dat vocht appartement hadden geholpen. Ze hielpen me aan een huurhuis, de eigenaar was zijn schoonvader. Er was nog werk aan het huis, dat men later zou komen doen maar nooit gedaan is.

De verwarming brak na 2 maanden, putje winter. Het regende binnen in keuken, badkamer en terras. De kelder stond vol water + vol schimmel.
De mails en smsen met vraag naar herstelling werden genegeerd.

Dit bleef 5 jaar duren. 5 jaar aan mails en smsen.

Tot ik het beu werd. Ik liet een onderzoek starten om de woning onbewoonbaar te laten verklaren.
Huisbaas was hier niet blij mee en dan komen we bij het huidige probleem.

Ik vertrek naar een nieuw appartement.
De oude huisbaas houd mijn post achter. Waardoor ik niet aanwezig was op de zittingen.

Vervolgens krijg ik de uitspraak.

IK moet hém 6000€ betalen.
Dat is nog niet alles. Er is in totaal de afgelopen 2 jaar voor 10500€ aan loonsbeslag en invorderingen gedaan voor deze zaak.

Desondanks krijg ik gisteren een nieuwe brief met een openstaand bedrag van 9000€.

M.a.w. ondanks dat ik alle mails, van die 5 jaar, heb doorgestuurd naar het vredegerecht; heeft men toch in mijn nadeel geplijt. Moet ik opdraaien voor de herstellingskosten van een door ouderdom vervallen huurwoning opdraaien.

En op 1 of andere manier is men erin geslaagd om van 6000€ een dikke 10500 te maken én er nog eens 9000 bovenop te doen.

Als dit geen corruptie is, dan weet ik het toch niet meer ze.

Dit kan toch geen eerlijk verloop zijn?
Er zijn 5 jaar aan bewijzen voorgelegd van de nalatenschap van de huisbaas, en toch moet ik ervoor opdraaien?

En dan nog wel voor bijna 20000€ in totaal!???

Hoe is zoiets, anno 2019, zelfs mogelijk?

Wat kan ik hier überhaupt tegen beginnen?

Ik ben minderbedeeld al mijn hele leven. Mijn vader was een crimineel en mijn moeder misbruikte ons. Ik heb een jaar op straat geleefd. Mijn baas heeft me ontslagen omdat hij mijn lief wou, en is er nog in geslaagd ook. En nu vindk ik zelfs geen job omdat hij mijn reputatie heeft vernield.

Mijn punt is: ik heb al genoeg shit meegemaakt. Ik heb al genoeg ongeluk gehad, zover gaande dat ik suicidal ben. Telkens anderen die mijn leven kapot maken, en ik ben altijd degene die de gevolgen mag dragen..

Is hier iemand die mij hierin aub kan helpen?

I'm sick and tired of being on the receiving end.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jan 2020 09:05

Vertel jij hier wel alles? Het is een onwaarschijnlijk verhaal, waarvan jij de oorzaak bent. Waarom heb je uw post niet laten doorsturen naar uw nieuw adres?
Is er een vonnis? Waarover ging dit? Huurschade? Waarom ben je niet in beroep gegaan hiertegen? Hoeveel was uw maandelijkse huur? Welk type huurcontract? Duur?

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 16 jan 2020 10:53

Mails doorsturen naar het vredegerecht? Zo werkt het niet

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2020 10:57

Post achtergehouden, niet op de zitting.
Hoe kan u dan die e-mails aan de vrederechter bezorgen?

Xikay
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2020 11:37

Ik was aanwezig op de 3e zitting.
De mails had ik gemailed naar het vaste mail adres van het lokale vredegerecht, waarna ik deze ook had afgeprint en mee had op die 3e zitting maar nooit de kans kreeg ze te bespreken omdat de zaak werd uitgesteld omdat de huisbaas en zijn advocaat niet aanwezig waren.

Daar werd me verteld dat men géén loonsbeslag mocht doen.
Het loonsbeslag begon desondanks de daaropvolgende week.

Toen ik naar de balie bij de vrederechter ging en om uitleg vroeg hoe zij, zonder toestemming, toch in staat waren loonsbeslag te starten.

Toen kreeg ik dit antwoord: "gelieve te wachten op de volgende zitting."
Ik heb geen uitnodiging meer ontvangen. Enkel nog uitspraken.

Niks in deze zaak is koosjer verlopen.

Heb ik trouwens al gemeld dat de persoon van Immo familie heeft in het vredegerecht? Dat de huisbaas schoolvrienden was met de vrederechter die mijn zaak besprak?

Eerst moet ik 6000€ betalen voor schimmel-, vocht- en waterschade. Voor deuren en klinken die van ouderdom afbraken.
Vervolgens word er zonder toestemming (of gevolgen) aan loonsbeslag gedaan.
Dan word er in totaal 10500€ in beslag genomen over 18 maanden.
Vervolgens krijg ik een nieuwe uitspraak met een openstaand saldo van 9000€

Gaat u me nu zeggen dat dit correct is afgehandeld?
Dat hier geen sprake is van louche zaakjes?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 jan 2020 11:49

Kwam dat vonnis bij uw raadsman terecht?
Heeft de rechtbank uw huidig adres?
Ik vermoed dat jij heel nonchalant bent geweest in deze zaak.
Was er een ingaande plaatsbeschrijving?
Laatst gewijzigd door mava105 op 16 jan 2020 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

bambipower
Berichten: 1034

#7 , 16 jan 2020 11:50

Tja, hoeveel post heb je nog gemist? Wsl veel, dus heb je geen overzicht van wat en hoe.

Als je adresverandering had doorgegeven op de post, was dit niet gebeurd

Xikay
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 jan 2020 12:09

Adresverandering was gedaan. Er was een probleem om het te veranderen vanwege het feit dat het app waar ik nu in woon nog een goedkeuring nodig had van de gemeente, waar ik trouwens niks vanaf wist. Dit heeft twee maanden geduurd.

Plaatsbeschrijving is gebeurd. Ik had 1 zetel achtergelaten, verse verf + aan 50€ officiele vuilniszakken voor een klein hoekje met papier op te kuisen.
Hiervoor werd me dik 3000€ aangerekend.

Het contract was eentje dat ik eenmalig heb getekend. Toen werd me wijsgemaakt dat ik kon vertrekken wanneer ik wou, zonder opzeg.
Omdat de huisbaas al zo met mijn voeten had gespeeld had ik toch op veilig gespeeld. Ik deed mijn opzeg, starte het onderzoek en vertrok 6 maanden later.
Ook hiervoor werd me een bedrag aangerekend want ik had zogezegd geen opzeg gedaan.

En jullie zijn hier allemaal met de vinger naar mij aan het wijzen.

Zij breken wetten, ze negeren de vrederechter. En jullie wijzen met de vinger naar mij?

Blijkbaar zal ik hier dus ook geen hulp vinden. Enkel meer beledigingen.

Wat had ik dan ook verwacht. In jullie wereld moet je een rechter of advocaat niet beledigen van corruptie of je krijgt ze allemaal op je dak. Want jullie gaan er altijd vanuit dat jullie het altijd bij het juiste eind hebben. Zelfs als ervoor gelogen moet worden. Zolang het een mooie paycheck is, why the fuck not, right?

Bedankt voor de beledigingen en "beschuldigingen". Ik denk dat dit nu mag afgesloten worden.

Ik ben VOLLEDIG in fout.
Het is MIJN schuld dat mijn post werd achtergehouden.
Het is MIJN schuld dat er 10500€ is in beslag genomen om 6000€ te betalen.
Het is MIJN schuld dat er dan nog eens 9000€ erbovenop kwam.
En het is MIJN schuld dat een 100+ jaar oude woning door ouderdom vervalt. Dat de vocht en schimmel het huis onbewoonbaar en ongezond maakten.

Overduidelijk allemaal mijn schuld. De vrederechter had het bij het juiste eind. Jullie hebben allemaal gelijk. En ik zou beter een einde maken aan mijn leven zodat ik nooit nog een mens zulk iets aandoe.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 16 jan 2020 12:21

Adresverandering was gedaan. Er was een probleem om het te veranderen vanwege het feit dat het app waar ik nu in woon nog een goedkeuring nodig had van de gemeente, waar ik trouwens niks vanaf wist. Dit heeft twee maanden geduurd.

De aflevering van de poststukken hangt niet af van het al of niet goedkeuren door de gemeente. Als er een brievenbus stond met een huisnummer, is de postbode verplicht daar de post af te leveren

Plaatsbeschrijving is gebeurd. Ik had 1 zetel achtergelaten, verse verf + aan 50€ officiele vuilniszakken voor een klein hoekje met papier op te kuisen.
Hiervoor werd me dik 3000€ aangerekend.

Waarom heb je dat kleine hoekje met papier niet zelf opgeruimd. Als verhuurder hiervoor een grote kuisfirma heeft laten komen kan dat inderdaad wat kosten.

Het contract was eentje dat ik eenmalig heb getekend. Toen werd me wijsgemaakt dat ik kon vertrekken wanneer ik wou, zonder opzeg.
Omdat de huisbaas al zo met mijn voeten had gespeeld had ik toch op veilig gespeeld. Ik deed mijn opzeg, starte het onderzoek en vertrok 6 maanden later.
Ook hiervoor werd me een bedrag aangerekend want ik had zogezegd geen opzeg gedaan.

Een contract teken je altijd maar 1 maal.
Was uw opzeg aangetekend?


En jullie zijn hier allemaal met de vinger naar mij aan het wijzen.

Zij breken wetten, ze negeren de vrederechter. En jullie wijzen met de vinger naar mij?

Blijkbaar zal ik hier dus ook geen hulp vinden. Enkel meer beledigingen.

Wat had ik dan ook verwacht. In jullie wereld moet je een rechter of advocaat niet beledigen van corruptie of je krijgt ze allemaal op je dak. Want jullie gaan er altijd vanuit dat jullie het altijd bij het juiste eind hebben. Zelfs als ervoor gelogen moet worden. Zolang het een mooie paycheck is, why the fuck not, right?

Bedankt voor de beledigingen en "beschuldigingen". Ik denk dat dit nu mag afgesloten worden.

Ik ben VOLLEDIG in fout.
Het is MIJN schuld dat mijn post werd achtergehouden.
Het is MIJN schuld dat er 10500€ is in beslag genomen om 6000€ te betalen.
Het is MIJN schuld dat er dan nog eens 9000€ erbovenop kwam.
En het is MIJN schuld dat een 100+ jaar oude woning door ouderdom vervalt. Dat de vocht en schimmel het huis onbewoonbaar en ongezond maakten.

Overduidelijk allemaal mijn schuld. De vrederechter had het bij het juiste eind. Jullie hebben allemaal gelijk. En ik zou beter een einde maken aan mijn leven zodat ik nooit nog een mens zulk iets aandoe.

bambipower
Berichten: 1034

#10 , 16 jan 2020 12:26

Wij beledigen u niet. Of dat is niet de bedoeling.

Maar zelf kan ik niet meegaan dat de ganse wereld tegen u is.

Als ik u advies mag/kan geven : laat u begeleiden door CAW of OCMW

bosprocureur
Berichten: 6854

#11 , 16 jan 2020 12:28

Kan je die naam nog verwijderen?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 jan 2020 14:31

Zonder al je papieren te zien is het onmogelijk iets zinnigs te zeggen. Volgens jou werd er zonder toestemming loonbeslag gelegd. Maar als er loonbeslag gelegd wordt ontvang je daar toch papieren van. Er "komt nog 9.000 euro bovenop". Daar ontvang je toch ook papieren van. Je denkt dat de zaak op de derde zitting gewoon werd uitgesteld, maar vermoedelijk was er iets anders.
Verzamel al je papier en ga daarmee naar iemand die daar iets van kent. Bijvoorbeeld het gratis juridisch advies van de balie of het OCMW.

Terug naar “Huren”