eind huurcontract

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

eind huurcontract

#1 , 31 dec 2019 20:24

Volgens de advocaat van mijn verhuurder loopt mijn huurcontract ten einde en kreeg ik die aangetekend vorige week bij mij thuis.
Ben ik verplicht binnen de 6 maanden te verhuizen of kan er nog iets aan gedaan worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 31 dec 2019 23:38

Indien u een 3-6-9 contract hebt en het loopt tegen het einde, dan kan de verhuurder opzeggen met 6 maanden, daar is spijtig niks aan te doen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 01 jan 2020 09:42

Indien u een 3-6-9 contract hebt en het loopt tegen het einde, dan kan de verhuurder opzeggen met 6 maanden, daar is spijtig niks aan te doen.
Een 3-6-9 contract bestaat niet meer. Het is nu een negenjarig contract.
Hoe lang huurt u al? Is de opzeg einde contract of voor eigen bewoning? Is het contract geregistreerd?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

D0gD0g

#4 , 01 jan 2020 10:10

Indien u een 3-6-9 contract hebt en het loopt tegen het einde, dan kan de verhuurder opzeggen met 6 maanden, daar is spijtig niks aan te doen.
Een 3-6-9 contract bestaat niet meer. Het is nu een negenjarig contract.
Hoe lang huurt u al? Is de opzeg einde contract of voor eigen bewoning? Is het contract geregistreerd?
Ik denk dat je die vragen aan TS moet stellen Oude belg.
En waarom zou een huurcontract 3-6-9 niet meer bestaan????
Ik zou evengoed kunnen zeggen een negenjarig contract bestaat niet, want dat is een contract van lange duur.
Stop toch met vitten man, het is nieuwjaar.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jan 2020 11:42

Het is niet omdat die advocaat dit vertelt dat een aangetekend schrijven verstuurd werd. Als u niets ontvangen hebt vraag dan bewijs van de verzending en kopie van de opzegbrief.
Datum van inwerkingtreding van de huurovereenkomst? Duur?

Terug naar “Huren”