einde contract

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

einde contract

#1 , 30 dec 2019 11:16

ik ben op 24 oktober verhuisd,heb nog 2 maand dubbel huishuur moeten betalen wegens 3 maand opzeg,de 3e maand (december) heeft de huisbaas laten vallen omdat alles in orde was.de sleutels zijn dus al afgegeven op 30 november.
nu wil huisbaas mijn waarborg nog niet terug geven,hij wil eerst zwart op wit dat de elektriciteit,gas en water afgesloten zijn.voor hij dat niet ziet op papier,wil hij mijn waarborg niet terug geven.het kan nog een paar weken duren voor ik mijn eindafrekening krijg,en dus ook mijn waarborg.is dat een geldige reden voor hem om mijn waarborg niet terug te geven?kan hij dit zomaar?heb dit in vorige huurhuizen nooit moeten doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2019 11:52

Heeft toch niks te maken met de slotfacturen? Het zijn gewoon de overnamedocumenten die jullie beiden moeten invullen en ondertekenen. Dat zou moeten volstaan. Je moet dan wel nog zorgen dat die papieren binnen raken, via scan en e-mail of via de post.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 dec 2019 13:23

nu wil huisbaas mijn waarborg nog niet terug geven,hij wil eerst zwart op wit dat de elektriciteit,gas en water afgesloten zijn
Afgesloten ?
Overgedragen waarschijnlijk :?:
Afgesloten kàn, maar resulteert in hoge aansluitingskosten nadien ...

Hebben jullie de overdrachtformulieren al opgemaakt :?: Binnengestuurd :?:
Afrekening gaat doorgaans wel snel eens die binnen zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”