Na mailbevestiging afzien van huurcontract

Stoelpoot
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Na mailbevestiging afzien van huurcontract

#1 , 23 dec 2019 18:11

Beste,

Ik had een appartement op het oog en heb via mail bevestigd dat ik dit graag wou huren.
Wegens familiale redenen is er echter aan mij gevraagd om bij een familielid te gaan wonen zodat ik hem/haar zou kunnen ondersteunen thuis. Ik wil dit heel graag doen, maar vraag me af hoe het dan met het appartement, waar ik een kleine maand via mail voor bevestigd heb dat ik dit vanaf 1 januari zou willen huren, moet? Wat voor gevolgen hangen hier daar dan aan vast? Het appartement staat nog steeds via de site en via een bord aan de gevel te huur.

Met vriendelijke groet,

Stoelpoot

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 dec 2019 18:17

U mailde de verhuurder.
Heeft de verhuurder daarvan al iets "bevestigd" ?

Want nogal gek dat het dan nog steeds te huur staat ...

Stoelpoot
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2019 18:32

Het verhuren verloopt via een makelaar. Ik heb de vraag gekregen om langs te komen om het huurcontract met de makelaar te overlopen, maar net de vraag in verband met mijn familielid gekregen. Ik heb het echter nagekeken en zowel op de gevel van het appartement zelf hangt nog het bord te huur, als de advertentie voor het appartement staat nog op de site.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 23 dec 2019 18:50

Eigenlijk simpel, als alles is zoals u het schrijft.

U hebt laten weten (mail) dat u het graag zou huren, niet dat u het huurt.
De verhuurder nodigt u uit om het huurcontract te overlopen, dus van die kant uit is ook nog niets zeker.

Laat gewoon weten, mail volstaat, dat u geen interesse meer hebt, dat u een andere oplossing hebt of zo.

Terug naar “Huren”