Niet geregistreerd handelshuurcontract

Lomali
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet geregistreerd handelshuurcontract

#1 , 20 dec 2019 20:40

Hallo,
Even raad nodig
Wij huren nu 3jaar handelspand de eerste 2jaren was dit popup store per jaar.
Volgend jaar hebben we contract aangegaan van 9j.
Enorm veel schimmel vocht aanwezig
Dit wordt steeds erger en erger verschillende x aangetekend gestuurd maar de verhuurder wou niets ondernemen
Inmiddels is er nu sinds 3maand een nieuwe eigenaar. Hij belooft iets aan te doen maar wanneer is de vraag....
Het is echt zwarte grote schimmels op plafond en bovenaanmuren (papier komt er van los)
Hiervoor moet de plafond volledig uitgebroken worden , nieuwe isolatie nieuwe pleisterwerk aan muur en behangpapier dit vraagt enorm veel tijd en werk.
Hiervoor moet ik mijn zaak sluiten(geen inkomsten)
Ik betaal het volledige huur bedrag elke maand stipt.....
Nu heb ik gemerkt dat ons contract nog op de oude verhuurder spreekt en niet is geregistreerd

Kan ik mij ontbinden van het contract zoja, hoe doe ik het best?
Gezondheidinspectie?
Niet geregistreerd contract?
Omdat het contract op oude eigenaar spreekt?

Dank u alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2019 21:59

Niet registratie, nieuwe eigenaar: is totaal irrelevant.
U kan de ontbinding vorderen omdat de eigenaar niets doet aan vocht en schimmel. Dan moet u de ontbinding vorderen bij de vrederechter.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 dec 2019 10:51

Schimmel bovenaan in een plaats is gewoonlijk het gevolg van een gebrek aan verluchting. Had je dat probleem dan niet gedurende de eerste 2 jaar dat je huurde? Alhoewel schimmels zich niet onmiddellijk manifesteren maar pas na een aantal jaren met dezelfde oorzaak.
Het oorspronkelijke huurcontract blijft gewoon doorlopen. Het enige dat veranderd zijn naam, adres en rekeningnummer van de verhuurder

Reclame

Terug naar “Huren”