Water in raam

Sentinel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Water in raam

#1 , 19 dec 2019 15:22

Wij hebben water in de raam.
Zit tussen de 2 glazen van dubbele glas.
Er zijn geen scheuren te zien, weet niet hoe dit ertussen kan komen.

Huisbaas gevraagd om herstelling, want is echt een vuil zicht.

Hij zegt dit onze fout is. Slecht onderhoud.
Hoe dit kan weet ik niet, andere ramen zijn goed.

Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 dec 2019 15:52

Heeft TOTAAL NIETS met onderhoud te maken maar is een constructiefout, en dus 100 % tenlaste van de verhuurder, die het op zijn beurt aan de fabrikant kan voorleggen of aan zijn verzekering. Komt doordat er lucht kan binnendringen via dat metalen profiel tussen de 2 glasplaten. Deze ruit heeft volledig haar isolerende functie verloren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 dec 2019 15:59

Water in de tussenruimte van dubbele beglazing betekent dat het ergens stuk is, en dus ook niet meer isolerend werkt .

Heeft niets met onderhoud of gebrek daaraan te maken.

Kan glasbreuk zijn, al zou je dat dan toch ergens moeten kunnen zien.
Of de afdichting tussen de 2 vensterglazen is ergens stuk - dat zit in het raamkozijn, daar kan je niet eens aan ...

Reclame

D0gD0g

#4 , 20 dec 2019 09:55

Je kan altijd vragen aan je huisbaas van zijn bevinding dat het uw fout is door slecht onderhoud eens aan te tonen.En ik zou daar nog in verder gaan en hem vragen het eens voor te doen hoe je een raam dan wel moet onderhouden. Nadien kan je met de argumenten komen die je aangereikt zijn door mava105.
Op google vind je oorzaken genoeg die dit fenomeen verklaren. Zelfs al is de oorzaak door bvb uw onvoorzichtigheid door de venster door tochtwind te laten dicht knallen, dan nog als er geen uiterlijke schade is moet hij aantonen dat het uw fout is.

Terug naar “Huren”