Vroegtijdige opzegging handelshuur en achterstallige betaling

YuriLuyckx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vroegtijdige opzegging handelshuur en achterstallige betaling

#1 , 16 dec 2019 16:27

Beste,
ik heb een handelspand dat ik verhuur aan een bvba.
Dit handelshuurcontract is ingegaan op 01/01/2019 voor een periode van 9 jaar (standaard).
Ik heb van de voorbije 3 maanden geen huur ontvangen, nochtans heb ik de persoon gecontacteerd en aangeschreven om deze te betalen.
Nu krijg ik op 27/11/2019 een aangetekende brief binnen dat hij het huurcontract opzegd tegen 01/12/2019.
Er staan enkele verplichtingen tov de huurder in het handelshuurcontract zoals het registreren van het contract. Ik heb hier nooit een bewijs van binnengekregen, nochtans wel achter gevraagd.
Nu is mijn vraag wat ik kan doen aangezien hij het huurcontract niet kan opzeggen volgens de regelgeving.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2019 18:12

De huurder kan opzeggen tegen 31 december 2022, maar als hij niet kan betalen bent u niets met die huurder.
Verzoekschrift neerleggen bij de vrederechter, ontbinding vorderen wegens niet betaling van de huur, betaling van achterstallige huur tot de uitspraak en wederverhuringsvergoeding gelijk aan zes maanden huur.

Reclame

Terug naar “Huren”