Huurwoning

Aurlie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwoning

#1 , 02 dec 2019 07:30

Hallo
Mijn vriend woont al een 2 tal jaar in een huis dat hij huurt met 3-6-9 contract en ik ben recent ingetrokken mits ik zwanger ben. Nu is naar mijn mening de woning niet 100% in orde en zou ik graag weten wat ik kan doen.

Ten eerste hebben we continu problemen met onze badkamer. Die badkamer is gemaakt in een kamer die vroeger als woonkamer werd gebruikt en nu dus als badkamer maar ons toilet is een beetje raar gemonteerd zal ik het noemen. Ze staat ten eerste los en staat niet wast waardoor ze constant opschuift en onze ontlasting vaak er langs onder weer uitloopt. Verder is het toilet aangesloten op een vermaler die meerdere keren per week moet onderhouden worden of alles loopt over. Recent stond heel de badkamer onder water en naast onze badkamer hebben we de keuken en de uitgang naar buiten waar ik gewoon het water van onder de muur zag komen (kan dit zomaar en is er dan geen vocht in de muur). Verder zijn er meerdere scheuren in het plafond zowel boven als beneden die soms niet groot zijn maar dan hebben we wel meerdere scheuren op 1 plaats. Het is een heel koud huis waar het rap warm word met de verwarming aan maar eens we de verwarming uitzetten is het na een halfuur al weer heel koud ik spreek dan over 15-18 graden. En ik vind om binnenkort een baby op te voeden dat dit toch redelijk fris is.

Het huis is gewoon niet net afgewerkt en de huisbaas neemt wel haar verantwoordelijkheid maar enkel maar naar enige tijd en na meerdere telefoontjes.

Hoe kan ik dit best oplossen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 02 dec 2019 08:26

Het beste wat u kunt doen is alle mankementen gedetailleerd opschrijven en een aangetekende brief sturen naar uw huisbaas met al deze argumenten en gebreken en vragen de woning in orde te maken en daar binnen de 14 dagen aan te beginnen, zo niet dat u dan de woninginspectie inschakelt. En dat zij/hij zich dan ook zal moeten verantwoorden bij de vrederechter (dat is gratis)

https://www.wonenvlaanderen.be/lokale-b ... ninspectie

katwezel
Berichten: 375

#3 , 02 dec 2019 09:45

Beetje off topic maar toch vermeld ik het even , vermalers zijn bij mijn weten niet toegelaten in vlaanderen (en ik dacht in brussel en wallonie ook niet)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 02 dec 2019 10:02

Beetje off topic maar toch vermeld ik het even , vermalers zijn bij mijn weten niet toegelaten in vlaanderen (en ik dacht in brussel en wallonie ook niet)
En bij mijn weten zouden die vermaledijde vermalers wel kunnen voor gebruik in toiletten, niet in keukens en dergelijke. Correct me if I am wrong, please.

En onderhoud? niet echt van gehoord, wel af en toe (ong 10 jaar) de pomp vervangen...

Anderzijds, volgens de beschrijving van TS zou ze m.i. best niet wachten om Wonen Vlaanderen in te schakelen voor een inspectie :evil:

Er is daar hoogstwaarschijnlijk nog wat meer aan de hand dan een toiletprobleem !

D0gD0g

#5 , 02 dec 2019 11:38

Beetje off topic maar toch vermeld ik het even , vermalers zijn bij mijn weten niet toegelaten in vlaanderen (en ik dacht in brussel en wallonie ook niet)


Anderzijds, volgens de beschrijving van TS zou ze m.i. best niet wachten om Wonen Vlaanderen in te schakelen voor een inspectie :evil:

Er is daar hoogstwaarschijnlijk nog wat meer aan de hand dan een toiletprobleem !
Ik had diezelfde gedachte, maar er zijn nog veel mensen die het niet goed aandurven of hun grieven niet goed kunnen formuleren of zelfs niet weten hoe er aan te beginnen.

KJ86
Berichten: 2663

#6 , 02 dec 2019 11:50

Of misschien in een situatie zitten waarin ze niet in aanmerking komen voor een perfect afgewerkte woning. Het zou vervelend zijn als je van middelmatig naar slecht zou moeten.

Terug naar “Huren”