De voeler in de thermostaatkraan is stuk. Huurder of verhuurder?

MamavBanaantje
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

De voeler in de thermostaatkraan is stuk. Huurder of verhuurder?

#1 , 01 dec 2019 01:15

Geachte,
De voeler in de thermostaatkraan aan het centraal verwarmingselement is stuk. Daarmee bedoel ik dat de thermostaatkraan blijft opwarmen na het bereiken van de gewenste temperatuur.
Concreet 3 = 20°, maar wordt hier 30° of meer.
Ik gebruik de kraan normaal en extern geen zichtbare schade.
Waarom vraag ik het hier en niet aan de bouwmaatschappij?
1) Als ik het bij hun vraag krijg ik geen antwoord.
2) Ooit een onterechte factuur ontvangen van een herstelling, die bij de plaatsbeschrijving hoort.
3) De kosten die de maatschappij aanrekent zijn duurder dan op de prive.
Dus redenen genoeg om me eerst te laten informeren en dan pas te beslissen wie ik contacteer.
Groeten,
Els Vandenbussche

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 01 dec 2019 11:59

Kop losdraaien, nieuwe erop (kost minder dan € 10) en klaar. Ik zou geen proces beginnen. ;-)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 01 dec 2019 12:03

Kans is groot dat gewoon tpinneke vastzit. Simpel op te lossen. Google je vriend

Eens zacht tikken met een hamertje ( niet kapotslaan he ) en anders de kraan erafdraaien en tpinneke losmaken. Beetje kruipolie erop. 5 min werk max

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 dec 2019 17:37

Kans is groot dat gewoon tpinneke vastzit. Simpel op te lossen. Google je vriend

Eens zacht tikken met een hamertje ( niet kapotslaan he ) en anders de kraan erafdraaien en tpinneke losmaken. Beetje kruipolie erop. 5 min werk max
µ

Klopt. Ik doe dat, als bewoner van mijn eigen woning, preventief om de paar jaren, zeker die radiatoren waar de kraan soms jarenlang niet verdraaid wordt. Het hoort ook bij een normaal huurdersonderhoud

Terug naar “Huren”