Opzeggen huurcontract

Ingridje48
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzeggen huurcontract

#1 , 30 nov 2019 08:09

Hallo,
We huren momenteel een woning sinds 01/11/2014 en hebben een ander huis gekocht.
Ik zou het huurcontract willen opzeggen.
Het huurcontract is niet geregistreeds en is intussen van eigenaar verander. De eerste eigenaar heeft het huis gedoneerd aan haar dochter.

Mag ik gewoon mijn opzeg geven en vertrekken?

mvg
Ingridje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 30 nov 2019 08:41

Voor de zekerheid, dit speelt toch in het Vlaamse deel van België, neem ik aan ?

Dan mag u in principe vertrekken zonder een opzegperiode in acht te nemen. de opzeg zelf moet wel, en richt die aan de verhuurder die u officieel kent; is dat al de dochter?

Om praktische redenen kan het geen kwaad om een redelijke opzegtermijn te nemen, maar nogmaals, het is niet verplicht.

Franciscus

#3 , 30 nov 2019 19:13

En bij de registratie een attest opvragen waaruit blijkt dat het niet geregistreerd is.

Reclame

LennieK

#4 , 02 dec 2019 10:05

En bij de registratie een attest opvragen waaruit blijkt dat het niet geregistreerd is.
Ik zie niet in waarom.

Ik schrijf meestal een opzegbrief in de trant van;

"hierbij geef ik mijn opzeg voor xxx huurcontract. Aangezien het huurcontract niet geregistreerd is hoef ik de wettelijke opzegtermijnen niet te volgen. Ik start mijn opzegtermijn xx/xx/xxxx en eindig xx/xx/xxxx. Mocht het huurcontract toch geregistreerd zijn, gelieve dit aan te tonen binnen de week na het ontvangen van deze opzegbrief. "

Zo'n attest kost geld en tijd, en je hebt het niet nodig.

Franciscus

#5 , 02 dec 2019 14:12

Om zeker te zijn dat het inderdaad niet geregistreerd is.
Klopt wel als men zich moet verplaatsen naar de hoofdzetels van de registratie.

Terug naar “Huren”