Legen beerputten

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

Re: Legen beerputten

#31 , 03 dec 2019 20:36

Het enige wat ik gedaan heb, is zijn deel van het ruimen, dat bedrag heb ik afgetrokken van de huur.
Dat is ook iets dat rechters niet zo graag zien. Je mag u eigen zelf geen recht toe-eigenen. Dat moet je aan die rechters overlaten. Ieder zijn job dus.
Ik weet wel, maar zoals in dit topic te lezen was, was hij al aan het discussiëren om minder te hoeven betalen, terwijl hij alles zou moeten betalen en ik eigenlijk niks. Ik ben schappelijk geweest en ik heb het hem op voorhand laten weten via mail.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#32 , 03 dec 2019 23:42

Zeker nooit stoppen met betalen van de huur Dat is het laatste wat je moet doen. Ga gewoon naar de rechtbank. Is veel goedkoper.
Succes, als die eigenaar constant in China zit en zich nergens iets van aantrekt... :roll: Zelfs al wordt hij bij verstek veroordeeld, het zal een hel worden om de betekening van de uitspraak van de rechter en de uitvoering te eisen als die eigenaar nooit thuis geeft.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#33 , 04 dec 2019 02:40

Zeker nooit stoppen met betalen van de huur Dat is het laatste wat je moet doen. Ga gewoon naar de rechtbank. Is veel goedkoper.
Succes, als die eigenaar constant in China zit en zich nergens iets van aantrekt... :roll: Zelfs al wordt hij bij verstek veroordeeld, het zal een hel worden om de betekening van de uitspraak van de rechter en de uitvoering te eisen als die eigenaar nooit thuis geeft.

Hij zit echt niet constant in China hoor! Maar 't moet er wel altijd om doen dat er hier iets gebeurt terwijl hij in China zit. Nee, hij heeft hier z'n hotel dat hij uitbaat en 't is nu even kalm, buiten het seizoen, dus is hij naar China voor 4-5 weken.
En wees gerust, ik zie hem heel veel, veel te veel naar mijn goesting, want hij komt zelf (of zijn vrouw) de studio schoonmaken die hij verhuurt aan toeristen...

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#34 , 04 dec 2019 09:25

Ah, OK, ik ging er van uit dat hij zowat constant in China zat. In dat geval mag je nog zoveel gelijk halen voor de rechtbank als je wil, het vonnis van de rechter tot uitvoering laten brengen is quasi onmogelijk als de "veroordeelde" constant in China zit. Dan zou je in een situatie zitten dat de rechter zegt dat de huiseigenaar de problemen met de beerput / riolering moet oplossen, maar het zou gewoon niet gebeuren. In dat geval kunnen er maanden en maanden overgaan tot je ook maar enig resultaat hebt.

Anyway, uw contract is van voor 2019 en er staat niet in gespecifieerd dat jij de kosten voor de ruiming van beerput / sceptische put moet dragen, juist? In dat geval had je dit ook niet moeten doen en meteen een AS naar uw eigenaar schrijven en vragen dit binnen redelijke termijn (2 weken of iets dergelijks) te laten uitvoeren. Als dit niet gebeurde had je naar de vrederechter moeten stappen die het hem kon opleggen.

Nu heb je zelf de kosten gemaakt, zonder de eigenaar de kans te geven zijn verplichtingen te voldoen... Wat wel blijft is natuurlijk de opmerking van de ruimers dat de aansluiting met de riolering kapot is. Hiervoor kan je nog wel altijd een AS schrijven met de vraag aan uw eigenaar om dit op te lossen.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#35 , 04 dec 2019 10:24

Anyway, uw contract is van voor 2019 en er staat niet in gespecifieerd dat jij de kosten voor de ruiming van beerput / sceptische put moet dragen, juist? In dat geval had je dit ook niet moeten doen en meteen een AS naar uw eigenaar schrijven en vragen dit binnen redelijke termijn (2 weken of iets dergelijks) te laten uitvoeren. Als dit niet gebeurde had je naar de vrederechter moeten stappen die het hem kon opleggen.

Nu heb je zelf de kosten gemaakt, zonder de eigenaar de kans te geven zijn verplichtingen te voldoen... Wat wel blijft is natuurlijk de opmerking van de ruimers dat de aansluiting met de riolering kapot is. Hiervoor kan je nog wel altijd een AS schrijven met de vraag aan uw eigenaar om dit op te lossen.
Klopt, nu, de ruimers hebben enkel het vermoeden. En ik probeer zoveel mogelijk zonder de vrederechter op te lossen, ik heb maar een contract van 3 jaar gekregen, ik zou hier toch graag nog een beetje blijven wonen, tenminste tot ik mijn soc. woning heb. Als er 2 jaar en 9 maand voorbij zijn en ik heb mijn opzeg niet gekregen, dan kan ik nog altijd een beetje minder braaf worden :)

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#36 , 23 dec 2019 14:18

Ik ben hier nog eens terug met een bijkomend vraagje!
Sedert het legen van de putten (op 29/11) zit ik met een stank in de badkamer, de typisch beerputgeur. Geen verstoppingen, alles loopt goed door.
Het is echt in de badkamer, dus niet buiten, niks te maken met deksels die niet goed liggen of zo.
Valt daar iets aan te doen of is dat iets waar ik mee moet leven?

bosprocureur
Berichten: 6858

#37 , 23 dec 2019 15:11

Alle stankafsluiters (siphons) gevuld?

Alle kranen eens laten lopen, ook eens als er een bidet is, of een aansluiting voor wasmachine of dergelijke, kan helpen.

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#38 , 23 dec 2019 15:39

Alle stankafsluiters (siphons) gevuld?

Alle kranen eens laten lopen, ook eens als er een bidet is, of een aansluiting voor wasmachine of dergelijke, kan helpen.
Ja hoor, al die gebruikelijke trucjes zijn geprobeerd. Overal water in gezet, mijn douche wel met behulp van een kan, anders was ik onder geregend :mrgreen: . De afvoer van de wasmachine is in het bad...

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#39 , 25 dec 2019 17:31

Alle stankafsluiters (siphons) gevuld?

Alle kranen eens laten lopen, ook eens als er een bidet is, of een aansluiting voor wasmachine of dergelijke, kan helpen.
Ik heb de stinker gevonden, maar dat zal dus een werkje zijn voor de eigenaar, vermoed ik. Een of andere pipo heeft vroeger een meubel rond de lavabo gemaakt. De siphon van de lavabo is wel bereikbaar via de onderkant, het is een hangend meubel, maar daar vlak naast is een andere siphon in plastiek. Waarschijnlijk is dat vroeger de afvoer geweest van de wasmachine of zo. Die afvoer is echter onmogelijk te bereiken om daar water in te gieten door dat meubel.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#40 , 25 dec 2019 17:58

Kan je daar gewoon geen stop opzetten? Kan je de diameter van die buis meten? Die stoppen verkopen ze in elke dhz.

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#41 , 25 dec 2019 18:16

Ik heb zelfs geprobeerd om eerst provisoir wc-papier erin te proppen maar ik kon er toch niet aan ... Misschien iemand met een langere en dunnere arm. Ikzelf ben maar klein en heb korte armpjes ...

Nu zal de eigenaar daar niet van maken om zelf eraan te prutsen, zo is hij dan weer wel. Maar dat is meer te zoeken in de richting van: hoe minder het kost, hoe liever...

Franciscus
Berichten: 38602

#42 , 25 dec 2019 22:17

Dunnen slang en een trechter.
Siliconenspuit?
PUU schuim en daarna stevig plastiekzak met elastiek?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#43 , 26 dec 2019 09:04

Kan je de buis niet deels afzagen, zodat je een betere toegang hebt tot de opening om die degelijk te kunnen afsluiten.

NatD
Topic Starter
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#44 , 26 dec 2019 11:26

Bedankt mensen om mee te denken. Aangezien ikzelf niet meer heb dan een gereedschapskoffertje heb van een Zweedse meubelwinkel, zal ik eens vragen aan de vriend van mijn dochter wat die allemaal liggen heeft en de tips hier doorgeven...

Terug naar “Huren”