Kan ik officieel een huis huren, maar ingeschreven blijven op het oude adres?

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Kan ik officieel een huis huren, maar ingeschreven blijven op het oude adres?

#1 , 27 nov 2019 00:19

Ik ben de eigenaar van het huis met registratie op deze woonplaats. Ik wil een tweede huis huren, maar zonder registratie.
Met andere woorden, de tweede woonplaats zal zonder registratie zijn, terwijl de huurovereenkomst en alle verplichtingen op mijn naam staan.
Kan ik dit doen zonder de wet te overtreden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 27 nov 2019 07:52

Waar gaat u werkelijk wonen?

En bedoelt u of het huurcontract moet geregistreerd worden?

Als u op uw eigen woning ingeschreven bent en blijft, waarom zou u geen tweede (vakantie...) verblijf mogen huren?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 nov 2019 09:15

Ik denk dat TS registratie verwisseld met domiciliëring

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2019 09:22

u bedoelt dat u een woning wil huren als tweede verblijf? Kan perfect. Veel eigenaars willen dat echter niet, omdat ze dan tweede verblijfstaks betalen in sommige gemeenten.
Je kan natuurlijk perfect afspraken maken met de verhuurder en zelf die taks jaarlijks betalen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 27 nov 2019 12:23

TS zal zich moeten domiciliëren in de woning waar hij het meest verblijft en zijn voornaamste woonplaats heeft

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 nov 2019 18:12

Bedankt allemaal! Het werd een beetje duidelijker.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 27 nov 2019 18:19

Bedankt allemaal! Het werd een beetje duidelijker.
Wonen op adres A en gedomicilieerd zijn op adres B is domiciliefraude. Uw huurders -als u dat huis verhuurt- kunnen zich daar dan problemen mee krijgen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”