Krijg huurwaarborg niet terug na ondertekenen van nieuwe huurder

Robbejeffrey
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Krijg huurwaarborg niet terug na ondertekenen van nieuwe huurder

#1 , 03 nov 2019 11:26

Ik heb met mijn verhuurder overeengekomen een huurder te vinden die mijn contract overnam zodat ik na een jaar uit 't huis kon.
Na vele potentiële huurders die ook afgewezen werden eindelijk 1 gevonden die werd geaccepteerd door de verhuurder ook een getekend contract tussen beide partijen en nu betaald de nieuwe huurder geen waarborg en huur nog.
Verhuurder weigert nu mijn waarborg terug te storten terwijl ik alles netjes hebt afgehandeld
Verhuurder heeft ook enkele zaken verlaat verzaakt met antwoorden en afspraken
Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 nov 2019 11:44

waarborg dient alleen om eventuele schade aan het huis te vergoeden.

werd er bij de intredende en vooral bij de uittredende plaatsbeschrijving enig schade vastgesteld?

indien geen schade werd vastgesteld de verhuurder aangetekend aanschrijven en eisen dat men de huurwaarborg vrijgeeft binnen de 14 dagen

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 nov 2019 16:07

Ik heb met mijn verhuurder overeengekomen een huurder te vinden die mijn contract overnam
Een contract overnemen is geen goed idee. Je neemt dan gelijk ook de huurschade en alle andere verplichtingen van die vorige bewoner over.
Best uw contract opzeggen en beëindigen, mits betaling van de verbrekingsvergoeding.
Je zegt zelf dat de nieuwe huurder nog geen HWB of huur heeft betaald. Dat heeft de verhuurder het recht uw waarborg in te houden, gezien jij die nieuwe huurder hebt gevonden.. Staat er in uw overnamecontract of enige ander document niet ergens dat jij verantwoordelijk blijft voor de goede uitvoering van alle verplichtingen?
Overnames van huur gebeurd gewoonlijk in handelszaken, en bijna nooit in de gewone verhuring.

Reclame

Terug naar “Huren”