Huisbaas te vroeg inlichten over opzeg

Banzai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huisbaas te vroeg inlichten over opzeg

#1 , 23 okt 2019 13:14

Beste,

Kan ik mezelf in de nesten werken als ik mijn huisbaas vroeger inlicht over de opzeg dan wanneer hij ingaat?

Wij zouden dus willen verhuizen binnen 6-7 maand. (een 3-6-9 contract van +10jaar)

Nooit problemen gehad, dus dacht ik: misschien kan ik hem nu al schrijven dat ik bv mijn opzeg start op 1 februari 2020 en de woning verlaat op 30 april.
Kwestie dat hij dan ook al zijn voorbereidingen kan treffen om volgende huurders te vinden.

Alleen maar uit "geste" naar een oudere man die rekent op die huurinkomsten, maar wil mezelf natuurlijk niet in de voet schieten.

Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 okt 2019 13:40

ik zie niet in wat je daar fout mee zou kunnen doen.

Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2019 22:47

Opletten... De start van de opzegtermijn is wettelijk vastgelegd.

De opzegtermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de opzeg wordt gedaan. De rechtspraak neemt in de meerderheid van de gevallen aan dat de opzegging wordt gedaan op het ogenblik dat de aangetekende brief wordt aangeboden aan de bestemmeling.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 okt 2019 09:01

Dat is als er geen data zijn vermeld in uw opzeg. Als je een expliciete datum vermeld voor de aanvang van de opzeg, is die geldig, en begint de opzegtermijn dan pas te lopen.

Terug naar “Huren”