Mag immo zomaar huurbelofte verbreken

Jessica vanpoucke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Mag immo zomaar huurbelofte verbreken

#1 , 22 okt 2019 11:45

Ik en mijn vriend wilden samenwonen bij aanvraag had hij werk maar viel zonder ze maakten huurbelofte op en ik deed al opzeg diende deze al in
Mag dit zomer dat ze dan weigeren verder te gaan met ons wij stonden bijna op straat kan ik hiervoor klacht indienen tegen hen en is dit wettelijk toegestaan ze dit doen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus

#2 , 22 okt 2019 12:08

Een huurbelofte is een zeer eenzijdig document. U verbindt zich als huurder op straffe van een schadevergoeding tot het afsluiten van een huurovereenkomst als de verhuurder het wil, de verhuurder of zijn mandataris (immo) verbindt zich tot helemaal niks.

De beste manier om dit soort praktijken een halt toe te roepen, is weigeren om dat soort documenten te ondertekenen. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, zeker als de andere kandidaat-huurders in drommen staan aan te schuiven.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Huren”