(twijfelachtig) afgesloten huurgeschillen na 10 jaar heropenen?

Steve_2016
Topic Starter
Berichten: 27

(twijfelachtig) afgesloten huurgeschillen na 10 jaar heropenen?

#1 , 19 okt 2019 14:14

Ik plaats deze vraag voor een vriendin van me die door deze zaak nogal ernstig in de problemen gekomen is.

Een korte samenvatting.

-Ca 10 jaar geleden, wilde zij haar huurappartement verlaten.
-De persoon die voor haar de opzeg zou doen heeft dat niet correct en niet aangetekend gedaan.
-Bij de sleuteloverdracht was het appartement in perfecte staat, hetzelfde zoniet veel beter dan wanneer zij er in trok.
-Door de verhuurder werden allerlei "gebreken" vastgesteld en werd zij voor ruim 15.000 Euro kosten in gebreke gesteld.
-Door gezondheidsredenen was zij de maanden erop moeilijk bereikbaar. Er werd haar op haar nieuwe adres een aangetekende brief over de ingebrekestelling toegestuurd. Deze brief werd echter onderschept door personen die het niet zo goed met haar meenden en de brief bereikte haar nooit.

-Tegen het moment dat zij hiervan op de hoogte was, was het te laat en kon er niets meer aan gedaan worden. Wellicht had een goed advocaat toen de zaak kunnen rechttrekken maar vriendin was door gezondheidsredenen niet in een positie om hier sterk op te treden.

-Tien jaar later betaalt zij nog steeds de 15. 000 Euro af die onterecht op haar werden verhaald en de emotionele tol om het onrecht is zwaar.

Nu is mijn vraag... Kan hier na al die tijd nog iets aan gedaan worden? Kan deze overduidelijke dwaling van het gerecht nog aangepakt worden?

Alvast dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 okt 2019 15:36

Zijn die gebreken vastgesteld door middel van een vergelijk tussen de ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving?
Is dat afgehandeld via een gerechtelijk vonnis of minnelijk?
Mogelijks is de zaak verjaard en te laat om in beroep te gaan

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 19 okt 2019 17:52

Welke overduidelijke dwaling van het gerecht? Ik kan dat niet teruglezen in je tekst

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 19 okt 2019 19:34

Ze zouden die verhuurder een standbeeld moeten geven, alleen al voor het feit dat hij een afbetalingsplan aanvaard heeft die de schuld over 10 jaar spreidt. Uw vriendin kan best een bewindvoerder zoeken die haar financiën beheert want ze is niet alleen slecht in brieven ontvangen.

Terug naar “Huren”