Verf Grondlaag Kost Verhuurder?

samenwonen
Topic Starter

Verf Grondlaag Kost Verhuurder?

#1 , 16 jul 2008 21:06

Hallo,

Hopelijk post ik dit op de juiste plaats...wij zijn van plan om een gerenoveerd huisje te huren. Er moet nog een verfgrondlaag geplaatst worden en ik vraag me af of wij dit moeten betalen of de verhuurder?

We hebben de huurovereenkomst nog niet gezien, dus ik kan dit hierin niet nakijken. Het tekenen van het contract zal morgenavond gebeuren en ik vraag me af of dit iets standaard is of het eerder iets is waar men over dient te onderhandelen.

Ah ja en ons immo kantoor vraagt 151euro voor de plaatsbeschrijving, is dit een normale prijs?

Dank bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Casalangdre

#2 , 17 jul 2008 08:54

Hoewel ik dit op het ogenblik nergens expliciet kan terugvinden, het ik wel het sterke vermoeden dat de grondverflaag door de verhuurder betaald moet worden. De verhuurder moet namelijk een pand opleveren, zodat de huurder er het volledige genot van heeft. Normaal gezien kan men in een huis zonder grondverf niet wonen. In het contract zal hierover waarschijnlijk niets staan, dit is eerder iets voor een plaatsbeschrijving.

151 Eur voor een plaatsbeschrijving lijkt mij zelfs eerder aan de lage kant. Het is wel zo dat de kosten voor een plaatsbeschrijving normaal gezien gedeeld worden tussen eigenaar en huurder, hoewel dat echte regels hieromtrent ontbreken.

Kitty

#3 , 17 jul 2008 12:44

Toen ik voor de eerste keer huurde 9 maanden geleden, moest ik 320 euro excl BTW betalen voor plaatsbeschrijving... x2: bij het in- en uitgaan.

8 maand later betaalde ik bij een ander immo maar 75 euro excl BTW voor een deftiger plaatsbeschrijving

wat is een normale prijs? 151 euro is nog fatsoenlijk als het deftig gedaan wordt

Reclame

Terug naar “Huren”