Geldwolven

Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Geldwolven

#1 , 15 okt 2019 14:13

Mijn vriend en ik huurden een appartement waar we nu de plaatsbeschrijving gedaan hebben.

De eigenaar en het immokantoor zijn dikke maatjes en echte geldwolven.
We zijn altijd voorbeeldige huurders geweest.
Proper, rustig en steeds op tijd betaald.

Er zaten 2 kleine brandplekjes op de wastafel van mijn stijltang en een scheur van 5cm in het ondergordijn

Nu krijg ik een offerte binnen van €514 incl. Btw binnen, vreselijk vind ik dit...

We hebben 2x €250 voor een plaatsbeschrijving moeten betalen.
De gemeenschappelijke kosten waren €25 per maand, toen ik de auto gewassen had met het kraantjeswater (putwater) kreeg ik een factuur van €11.

Dieven zijn het... en nu dit.

Kan ik hier iets aan veranderen?
Zijn ze niet verplicht een factuur voor te leggen?
Kan ik ook een voorstel doen om de wastafel en het gordijn te herstellen?

Ik ben zeker dat ze het geld gewoon in hun zakken gaan steken... zonder het te herstellen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2019 14:19

Nog een toevoeging...
Op de uittredende plaatsbeschrijving staat 1 gordijn met scheur.

In de offerte staan er 2.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 15 okt 2019 14:28

Waarschijnlijk zal het nieuwe gordijn niet bij het oude passen? :)
Hoe oud zijn die gordijnen trouwens?

Enfin, ze proberen gewoon op uw kosten een aantal zaken te vernieuwen. Advies: niet in meegaan. U moet de schade betalen, niet de nieuwwaarde.

Offerte aangetekend betwisten een tegenvoorstel om enkel de schade te vergoeden.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 okt 2019 16:04

En een scheur kan hersteld worden.
Indien niet akkoord kan je altijd naar de vrederechter. (verzoening of rechtszaak. Het eerst is gratis, het 2de kost iets meer)

Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 okt 2019 19:14

@Didymus

Het zijn gewone ondergordijnen. Van die voile gordijntjes... ;)
We hebben er 3 jaar gewoond, dus zeker 3 jaar oud.

Een tegenvoorstel... Dan zoek ik zelf naar iemand die gordijnen herstelt en die prijzen doorgeven?
Of gewoon dat schrijven in de aangetekende brief?

Iemand zei me: "Dan neem je wel mooi de oude gordijnen mee"
Weljah... wat ben ik daarmee... 🥴

Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 okt 2019 19:19

@mava105

Ik las hier dat het €50 kost...
Dat heb ik er wel voor over.

Een huurprijs van €750 per maand, daar kunnen ze wel al eens een gordijntje voor herstellen lijkt me.

Vind het ook gewoon erg hoe mensen soms zo op geld uit zijn, terwijl ze al in villa's wonen met dikke Mercedessen voor de deur en paardjes in de tuin 😏

bambipower
Berichten: 1034

#7 , 15 okt 2019 19:20

Je had het ook zelf kunnen herstellen. U was toch op de hoogte?

Maar door dat niet te doen, heb je het zoeken naar een oplossing in handen van de immo gelegd.

Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 okt 2019 19:30

@Bambipower

Dat is waar en deed ik niet.
Maar dan kan je blijven discussiëren...

Alles vernieuwen is gewoon overdreven vind ik.

bambipower
Berichten: 1034

#9 , 15 okt 2019 19:33

Over de prijs kan je discussieren. Wij van hieruit kunnen u daar ook geen advies over geven. De schade kan erg zijn, of miniem.

Als je niet akkoord bent -》 vrederechter

Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 okt 2019 19:39

Dat kan ik zelf ook opzoeken, Bambipower, prijzen voor herstellingen.

Ik vraag me af of ze verplicht zijn om een factuur voor te leggen van de uitgevoerde werken?
Of is een offerte voldoende...

bambipower
Berichten: 1034

#11 , 15 okt 2019 19:46

Tja se.... je had u op voorhand ook wel kunnen voorstellen dat die van de immo niet tussen zijn uren ging draad en naald nemen. Of er 3 uur op uit ging trekken om gordijntjes te laten maken.

Een offerte is voldoende. Zelfs een prijsschatting is voldoende. Jij hebt het recht niet akkoord te gaan. U kan bemiddeling vragen via de vrederechter

eylis
Berichten: 8840

#12 , 15 okt 2019 20:19

Voile gordijnen vind je bij de vleet in de kringloopwinkels. Want niemand wil dat nog. Ze zijn op maat gemaakt én gewassen. Kost ongeveer 10 of 30 euro naargelang de grootte.

Kleir
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 okt 2019 21:17

Dát zou pas een immokantoor zijn Bambipower ! :))
Waar zijn die linkse als je ze nodig hebt...

Grappig en ik versta je rechtlijnigheid, het feit blijft wel dat de eigenares teveel rekent.

Dus ik doe een tegenvoorstel, kringloopwinkel gordijnen!
Thanks Eylis ;)

KJ86
Berichten: 2663

#14 , 15 okt 2019 22:50

Ik vind dat de verhuurder redelijk is. Meestal worden er geen gordijnen geleverd, je hebt dan toch al kosten gespaard bij intrek.
De kostprijs voor de herstelling van de wastafel in acryl zal rond € 200 bedragen. Stielman kan dat eruit schuren en dan terug polijsten, zie je niets meer van.
We zijn altijd voorbeeldige huurders geweest.
Proper, rustig en steeds op tijd betaald.
Je moet niet denken dat dit u speciaal maakt, 95% van de huurders zijn van dat kaliber.

bambipower
Berichten: 1034

#15 , 16 okt 2019 11:34

Ik vind het voorstel van 'kringloopgordijntjes' vrij belachelijk
Dat had nog kunnen werken als je nog in het appartement woonde. Maar nu kan je niet meer binnen. Moet nu de immo man maar op zoek naar kringloop gordijntjes? En tijdens zn werkuren gordijntjes gaan hangen?

Ik kan dus al van ver zien dat uw voorstel eens goed zal weggelachen worden. Uw borg zal dan geblokkeerd blijven... En kan je alsnog naar de vrederechter.
Maar je kan maar proberen. Ik hoop dat de jalouzie (rijke geldwolven) niet nog meer stijgt

Terug naar “Huren”