Hallo allemaal,
ik zal even de situatie schetsen. Ik studeer momenteel in Gent en heb daar afgelopen jaar een kot gehuurd. Nu hebben ze mij afgelopen zomer gevraagd of ik nog een jaar langer wou blijven en aangezien dit de bedoeling was heb ik ook toegestemd. Nu is het probleem dat ze mij nog altijd geen contract hebben laten tekenen ondanks dat de nieuwe overeenkomst praktisch gezien begin September al is ingegaan en ik tot nu hier ook gewoon heb gewoond en de huur heb betaald. Echter heb ik op dit moment een mogelijkheid op zak om bij een goedkoper en beter kot in te trekken en ik zou dit dan ook graag doen.
Aangezien ik niet aan de voorwaarden (stopzetten studies, overlijden familie, etc...) voldoe om de overeenkomst rechtmatig op te zeggen zou dit betekenen dat er sprake is van contractbreuk (wat ik uiteraard niet zie zitten).
Maar zoals eerder vermeld is er theoretisch gezien nog geen nieuw contract ondertekent. Wat zouden de gevolgen zijn mocht ik nu aangeven het nieuwe contract niet te willen ondertekenen?