voortuin

fa235135
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voortuin

#1 , 05 okt 2019 14:45

Geachte
Ik heb een eigendom in Antwerpen .
Op het gelijkvloers was er een voortuin.
Uiteraard door huurders slecht onderhouden en dus vol onkruid.
De nieuwe huurder heeft het nu onderhouden en een nieuwe boosten gezet tegen het huis en op de grond een plastiekfolie en daarboven
volgestort met witte steentjes.
Ik heb haar verschillende keren telefonisch laten weten dat ze dat niet mag.
Ondertussen is het gebeurd en heeft ze er ook nog een fietsenrek op gezet.
Er staat in het contract dat ze geen werken mag uitvoeren zonder aangetekend op de hoogte stellen en dat alle werken die ze uitvoert mijn eigendom worden zonder mogelijk verhaal!

Hoe moet ik hier op reageren ?
Mogen die steentjes er op?
Mag dat fietsenrek?
Mag dat plastiek over heel de bodem?
Wat met die nieuwe boordsteen?
Wie moet hier de boeten en 'in oorspronkelijke herstelwerken' voor betalen.


mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 05 okt 2019 15:48

Als er een geregistreerde ingaande plaatsbeschrijving was zal de huurder bij het verlaten van het pand de voortuin in z n originele staat moeten (laten) herstellen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 okt 2019 17:46

gaat het hier over een ééngezinswoning of een appartement met meerdere mede-eigenaars? In dit laatste geval zal je de toestemming van de AV moeten vragen

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 okt 2019 21:28

Aangetekend in gebreke stellen
In brief opdracht geven de voortuin te herstellen als voorTUIN, met een realistische einddatum voor de werken.

Best mogelijk is uw huis ook zo vergund, met voortuin als tuin/ groenvoorziening / waterdoorlatend
Dat kan dan extra zever opleveren ... inbreuk stedenbouwkundige vereisten.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 08 okt 2019 21:37

In Antwerpen is de sport nog steeds : tuinmuurtjes slopen, betontegels erin, auto's erop. Geen zever, wegens "geen prioriteit".
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 08 okt 2019 21:39

Vorig stadsbestuur al niet en nu ook niet

Terug naar “Huren”