verhuur woning maar ander komt erin

bryno
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verhuur woning maar ander komt erin

#1 , 04 okt 2019 08:24

hallo heb onlangs woning verhuurd aan jong koppel, voorschot ontvangen, sleutel afgegeven maar ze hadden huurcontract nog niet getekend

nu 2 weken later stel ik vast dat een vreemde man van Praag erin woont en niet het jonge koppel, die laatste zijn terug naar Hongarije en komen niet meer terug, het geld mag ik houden.

wat nu ? want die vreemde mens heeft geen vast inkomen noch geld om verder de huur te betalen en is totaal overstuur.

hij werd daar gedumpt door jong koppel en weet nergens waar naartoe

wat moet ik doen want ik wil hem buiten, ik heb niets met hem te maken.

wat nu ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 04 okt 2019 09:01

Eerst naar gemeente gaan om te checken of er iemand op dat adres staat ingeschreven. Is dit niet het geval dan kan je het slot vervangen en is de kous af. Is dit wel het geval dan mag je naar de vrederechter die dan een uitspraak doet. Persoon krijgt normaliter een bepaalde tijd om de woning te verlaten. De vrederechter kent je ook een compensatie toe die je uiteraard nooit gaat zien. Wil de bewoner niet weg dan zal je een deurwaarder moeten gelasten met het vonnis om deze persoon uit te zetten. Ook die kosten komen bij jou terecht.

Franciscus

#3 , 04 okt 2019 11:52

Is de man uit Praag bereid om de huur te betalen en contract te tekenen -- dus terug borg enz enz. Zorg er dan wel voor dat alle nutsvoorzieningen op zijn naam worden gezet.

Reclame

bosprocureur

#4 , 04 okt 2019 11:57

want die vreemde mens heeft geen vast inkomen noch geld om verder de huur te betalen en is totaal overstuur.

Niet echt een aanlokkelijke situatie om aan hem te verhuren toch ?

En het is niet eens zeker dat hij hier op enige financiële of andere hulp kan rekenen. Ik zou toch tweemaal nadenken... :shock:

Thomas Morus

#5 , 04 okt 2019 12:33

WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”