Gebrekkig kot(contract)

Kleerkastkast
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gebrekkig kot(contract)

#1 , 03 okt 2019 09:42

Geachte,

Sinds een week huur ik een kot. In dit contract staat dat ik (de huurder) het contract kan opzeggen indien er "ernstige gebreken" aan te merken zijn of indien de plek niet geschikt is als een studieplek.
Mijn problemen zijn een wifiverbinding die elke avond uren afwezig is, een stopcontact dat bloot ligt en één van de afwas-afvoeren die telkens lekt.

We hebben reeds proberen te bemiddelen met de verhuurder met als enige antwoord dat "het wel in orde komt".

Is het juridisch gezien in orde om het contract vroegtijdig te beëindigen indien er geen oplossing tot stand komt?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 03 okt 2019 09:49

Mijn problemen zijn een wifiverbinding die elke avond uren afwezig is, een stopcontact dat bloot ligt en één van de afwas-afvoeren die telkens lekt.
Ik denk niet dat dit ernstige gebreken zijn.

Deze gebreken kunnen zeer snel opgelost worden, maar men moet er natuurlijk aan beginnen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kleerkastkast
Topic Starter

#3 , 03 okt 2019 09:50

Ik denk niet dat dit ernstige gebreken zijn.

Deze gebreken kunnen zeer snel opgelost worden, maar men moet er natuurlijk aan beginnen .

Dus, in andere woorden, ik zit vast aan het woord van de verhuurder dat "ze er werk van zullen maken", al duurt dit nog weken/maanden?

Reclame

denlowie

#4 , 03 okt 2019 10:16

Je kan hem een aangetekende brief sturen met een datum er op zoals 14 dagen tijd om alles te herstellen.

Wel aangetekend versturen wat bellen en mails sturen heeft geen enkel effect, had je dit onmiddellijk gedaan was het misschien nu reeds in orde .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#5 , 03 okt 2019 11:42

Van de aangetekende brief een kopie via de gewone post verzenden

Terug naar “Huren”