Borg huur

SKa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Borg huur

#1 , 25 sep 2019 17:25

Een verhuurder weigert de borg terug te betalen. Omdat hij zegt dat pand niet in goede staat is achtergelaten. Hij wil nu een onafhankelijk expert in stellen. Hoe onafhankelijk is dit als HIJ die aanstelt en wat kan ik doen. Pand is in goede staat overgedragen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 25 sep 2019 17:41

Hoeveel was uw waarborg? Is die hoog genoeg om hierover een procedure te beginnen en de expert zijn ereloon voor te schieten

SKa
Topic Starter

#3 , 25 sep 2019 18:14

Nou het gaat er mij eigenlijk meer om wie bepaalt wie de expert is die gaat beoordelen

Reclame

Sirkii

#4 , 25 sep 2019 18:39

Was er een intredende (geregistreerde) plaatsbeschrijving? Werd er een uittredende plaatsbeschrijving opgesteld waarop de schadeposten vermeld werden?

Indien niet stuur dan een AS met kopie per gewone brief naar de verhuurder met het verzoek de waarborg binnen x dagen te deblokkeren en zoniet dat je naar de vrederechter stapt.

SKa
Topic Starter

#5 , 25 sep 2019 19:18

Ben ik niet verplicht een expert toe te laten dan? Hij heeft helemaal niks op papier gegeven.alleen direct gedreigd dat hij een rechtszaak ging beginnen en een expert zou laten komen

SKa
Topic Starter

#6 , 25 sep 2019 20:40

Weet iemand of ik kan nagaan of de verhuurder de intredende plaatsbeschrijving heeft geregistreerd ? Want dit is toch verplicht? En mijn vraag als de verhuurder zelf een expert meeneemt hoe weet ik dan dat deze objectief is? Moet ik zelf ook een expert meenemen en wat zijn daarvan de kosten?

scorpioen

#7 , 25 sep 2019 23:47

Wat zegt de huurovereenkomst over de plaatsbeschrijving bij het einde van de huur?
Werd daarin een deskundige aangesteld.
Indien niet, heeft de vaststelling van de "deskundige" die de verhuurder aanstelt evenveel waarde als de vaststellngen die jij doet. De vastellingen moeten door beide partijen voor akkoord ondertekend worden, als dat niet kan moet men aan de vrederechter de aanstelling van een deskundige vragen.
De registratie van de plaatsbeschrijving bij aanvang van de huur heeft geen belang.

SKa
Topic Starter

#8 , 26 sep 2019 08:50

Kan de huurovereenkomst op dit moment niet vinden en weet dus niet meer precies wat daar in staat. Maar wat bedoelt u met registratie bij aanvang heeft geen belang? Dit is de verhuurder toch verplicht ? De intredende plaatsbeschrijving is dan toch je start document om daarna te kijken wat er eventueel mankeert?

scorpioen

#9 , 26 sep 2019 09:31

Ook als de intredende plaatsbeschrijving niet geregistreerd is, is deze tussen partijen geldig als vaststelling van de staat van het gehuurde goed bij aanvang van de huur en kan deze dus gebruikt worden bij het einde van de huur om huurschade vast te stellen.

LennieK

#10 , 26 sep 2019 10:29

een plaatsbeschrijving moet tegensprekelijk opgesteld worden. Met andere woorden, u moet aanwezig zijn (of uw vertegenwoordiger) en uw opmerkingen moeten genoteerd worden. Bent u niet akkoord met wat er op papier gezet wordt, dan tekent u niet en zal je naar de vrederechter moeten trekken.

SKa
Topic Starter

#11 , 26 sep 2019 23:16

Dank jullie wel voor de reacties, ben weer iets verder dankzij jullie kennis. De verhuurder heeft nu een expert aangewezen, nu maar hopen dat die idd onafhankelijk is.

Terug naar “Huren”