Mijn vader heeft schulden en woont in mijn huis

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Mijn vader heeft schulden en woont in mijn huis

#1 , 13 sep 2019 14:19

Dag,
Mijn vader heeft schulden en woont in mijn huis. Het huis is echter van mij en staat op mijn naam. Mijn domicilie staat er ook maar verblijf bij mijn moeder. Dus de inboedel wat er staat is van mijn vader. Kan ik hier mee kwaad of kan het zo ver komen dat ik mijn huis verlies? Heb hem wel gevraagd en aangetekend opgestuurd dat hij een andere woonst zoekt tegen het einde van het jaar zodat ik er kan gaan wonen.

Heeft mss iemand nog wat raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 sep 2019 14:21

Neen, uw huis is onaantastbaar, daar kan geen beslag op worden gelegd voor de schulden van uw vader.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2019 15:04

Wel op de inboedel.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 13 sep 2019 15:29

Er is uiteraard wel sprake van domiciliefraude.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 sep 2019 15:36

Als betrokkene de gemeente in kennis gesteld van haar tijdelijk verblijf bij de moeder, zie ik hier niet onmiddellijk domiciliefraude in. Het is echter raadzaam dat betrokkene haar domicilie wijzigt naar het adres van de moeder. Wij weten immers niet waarom betrokkene niet in haar eigen woning woont. Er kan immers sprake zijn van bijzondere omstandigheden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 13 sep 2019 16:05

Wel op de inboedel.
".. de inboedel wat er staat is van mijn vader.."
Geen probleem dus voor TS.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 13 sep 2019 16:11

Wij weten immers niet waarom betrokkene niet in haar eigen woning woont.
9 kansen op 10 om te kunnen genieten van een gunstiger tarief van de fiscus.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 sep 2019 17:11

Bedankt voor de antwoorden. Nu ben ik toch al wat geruster.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 13 sep 2019 17:54

Naast de mogelijke problemen met domicilie:

Mogelijk problemen als uw vader niet zomaar wil vertrekken

Mensen met schulden krijgen -doorgaans met wat vertraging- wel eens "bezoek" en post op laatste gekende adres - en binnenkort woont u daar ...

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 sep 2019 18:04

Hij zal moeten vertrekken. Want ik ben het beu van hem. Heb hem ook een aangetekende brief opgestuurd (opgemaakt door een advocaat ) dat hij moet vertrekken en dat hij tijd krijgt tot het einde van het jaar. Dus 6 maanden de tijd gegeven. Anders ga ik er verder mee.
Ja, dat weet ik. Maar dan kan ik hun toch verder sturen naar het nieuwe adres waar hij dan woont niet?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 13 sep 2019 18:31

Dus 6 maanden de tijd gegeven. Anders ga ik er verder mee.
Als hij niet goedschiks vertrekt zit je met een probleem.

Je kan het argument niet gebruiken dat je er zelf gaat wonen ... je woont er immers al.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 sep 2019 18:47

Ja, in de brief staat voor volledige woonstgenot te hebben en ga het huis ook helemaal verbouwen. Want het is helemaal onderkomen. En ik kan niks vernieuwen zo lang hij er woont want hij vernielt alles wat ik er in vernieuw.

bambipower
Berichten: 1034

#13 , 13 sep 2019 18:56

Tis niet omdat het in een brief staat, dat het wettelijk ok is. Daarom ook dat je een probleem hebt, als hij niet goedschiks vertrekt.

En ook opletten, dat hij u niet laat uitschrijven op dat adres. Je hebt zelf dommiciliefraude

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#14 , 13 sep 2019 19:36

Maar ik ga ook alles vernieuwen. Dus het huis word van binnen helemaal uitgebroken. Dit is toch ook een rede of niet. En Ik blijf er voorlopig niet meer slapen (door omstandigheden) Maar ik ben er wel dagelijks van na mijn werk tot s’avonds laat.

bambipower
Berichten: 1034

#15 , 13 sep 2019 19:41

Dat kan idd, maar enkel na het verstrijken van de eerste of 2 de 3jarige periode. Als uw vader daar woont zonder contract, of toch moedwillig blijft wonen...

Uw dommicilie dient te staan, waar je voornamelijk verblijft. Een avondje langsgaan is niet genoeg om geen dommiciliefraude te hebben



Lees dit eens : http://www.onlineadvocaat.be/artikels/o ... erbouwing/

Terug naar “Huren”