voorbeeld opzegbrief

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

voorbeeld opzegbrief

#1 , 03 sep 2019 17:41

hallo,ik moet mijn ontslagbrief opmaken voor het huis dat ik nu huur,is de eerste keer dat ik dat moet doen,en ik wil niet dat er fouten instaan,dus ga ik mijn opzegbrief hier neerpennen,en willen jullie zeggen of het goed is,of niet,of wat ik er evt nog moet bij zetten,of wat niet.hier komt hij

geachte,

bij dit schrijven deel ik u mee dat ik een einde stel aan de huurovereenkomst betreffende de woning gelegen te (en dan het adres)

de wettelijke opzegtermijn van 3 maanden vangt aan op 1 oktober,om te eindigen op 1 januari 2020,datum waarop het goed volledig vrij ter beschikking zal staan.
de wettelijke vergoeding van 3 maand huur zal u worden betaald bij het opmaken van de afrekening bij het einde van de huurovereenkomst.

ik zal later met u contact opnemen teneinde de plaatsbeschrijving bij uittrede, en de overhandiging van de sleutels,te bespreken.

hoogachtend (en dan mijn naam en handtekening

is dit nu ok,of toch niet,dat ik zeker geen fouten maak waar hij me kan op pakken,want het zal niet met zijn zin zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 03 sep 2019 18:10

Hoe komt u aan "de wettelijke vergoeding van 3 maand huur " ?

Om volledig te zijn : wat is de overeengekomen duur van uw huurcontract? Begindatum ? Werd het contract geregistreerd?

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2019 18:13

dat van die wettelijke vergoeding van 3 maand huur,heb ik gevonden op internet bij een voorbeeldbrief

het iseen contract van 9 jaar,ik woon hier nu net iets langer dan 4 jaar.begindatum was 1 juni 2015 en het contract is geregistreerd

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 03 sep 2019 18:16

Bij een geregistreerd contract van 9 jaar is er na de eerste drie jaar geen opzegvergoeding meer verschuldigd. En die einddatum, laat die misschien best vallen op 31 december.

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 sep 2019 18:20

denk dat het 3_6_9 is (ik dacht dat dat hetzelfde was dan 9 jaar)

bambipower
Berichten: 1034

#6 , 03 sep 2019 18:37

Idd, geen opzegvergoeding hier (zoals bospro al melde). Dat stukje dus ook verwijderen in je brief

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 03 sep 2019 18:58

denk dat het 3_6_9 is (ik dacht dat dat hetzelfde was dan 9 jaar)
Komt feitelijk gewoon op hetzelfde neer. het is een contract van 9 jaar, dat de huurder tussentijds kan opzeggen; zegt hij op in de eerste drie jaar, moet hij inderdaad drie, twee of één maand schadevergoeding betalen (deze voorwaarde is gehalveerd voor contracten vanaf 1 januari 2019).

De verhuurder daarentegen , is aan veel strengere opzegvoorwaarden gebonden in de eerste NEGEN jaar.....

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 sep 2019 19:01

ik heb hier nochtans eerder eens iets over gevraagd,en iedereen zei hier dat ik 3 maand opzeg moet doen,want ik kan in het sociaal appartement verhuizen op 1 november,maar moet hier nog 3 maand betalen,tot 31 december dus

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 sep 2019 19:01

ik heb hier nochtans eerder eens iets over gevraagd,en iedereen zei hier dat ik 3 maand opzeg moet doen,want ik kan in het sociaal appartement verhuizen op 1 november,maar moet hier nog 3 maand betalen,tot 31 december dus

bosprocureur
Berichten: 6854

#10 , 03 sep 2019 19:07

U moet inderdaad drie maand op voorhand laten weten dat u het contract stopzet (dus uw opzeg geven). En mocht u dat in het eerste jaar doen, dan zou u daar bovenop nog eens drie maand schadevergoeding mogen betalen, zonder dat u daarvoor mocht blijven wonen. U zegt op in het vierde jaar, en dan hoeft u die extra vergoeding niet meer te betalen, enkel nog drie maand huren (tot eind december dus).

Nu mag u wel vroeger vertrekken, maar de huur van die maanden blijft verschuldigd, tenzij u iets anders overeenkomt met de verhuurder. Valt er met die persoon te praten ?

bambipower
Berichten: 1034

#11 , 03 sep 2019 19:08

Die 3 maand zijn gewone huishuur, maar geen opzegvergoeding. Die betaal je, zoals gewoonlijk, de eerste van de maand ( of andere dag als dat zo in het contract staat). Er is idd een opzegPERIODE van 3 maand die dan ingaat op 1 oktober.

Edit : bospro was me voor. Post voor alle zekerheid je aangepaste versie nog eens

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#12 , 03 sep 2019 19:37

ik ga proberen om nog eens met hem te praten,maar vorige keer lukte dat niet.ze hadden me in maart ook één aangeboden,daar moest ik al in op 1 april,en zat ik met 3 maand dubbele huishuur,daarom heb ik afgezegd,nu mag ik niet meer weigeren of ik val van de lijst.morgen weet ik normaal of het definitief is dat ik op 1 november eentje heb en dan ga ik direct mijn opzeg brief aangetekend opsturen (terwijl hij naast mij woont :),en dan ga ik nog eens met hem praten,vragen of hij er nu al te huur op hangt en dan zal hij tegen november wel al andere huurders hebben en kan ik er normaal ook dan uit,ik zie wel,het is geen gemakkelijk man,hij is 75 jaar en stinkend rijk

Terug naar “Huren”