Datum opzeg huurapp

Jetske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Datum opzeg huurapp

#1 , 28 aug 2019 10:24

Hallo,

Op 01/12/18 is mijn huurcontract gestart in een app. Door nlatigheid van de verhuurder wil ik hier nu weg. Straks 28/08/19 wil ik een opzegbrief op de post doen waarin staat dat ik vanaf 01/09/19 mijn 3 maanden opzeg start. Eindigd het huurcontract dan 30/11/19 of 01/12/19? En zoja 1 december moet ik dan 2maanden opzeg betalen of 3?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 28 aug 2019 10:38

Gewoon kort een tip, want met het weekend voor de deur is het echt wel kort dag.

Gebruik voor uw aangetekende opzeg een aangetekende brief MET ONTVANGSTBEVESTIGING.

Dan komt hij nog op tijd.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2019 12:00

30/11 is einde opzegperiode. Je betaalt nog huur en hebt nog de sleutel voor de maanden september, oktober, november. Je zegt op in het eerste jaar van een langlopend huurcontract (9 jaar)? Dan moet je ook nog 3 maand schadevergoeding betalen aan de huurder.

Je kan ook jouw opzeg laten starten 01/10 en dan betaal je nog huur voor september, oktober, november en december. Dan eindigt de opzeg in het tweede jaar en betaal je slechts 2 maand schadevergoeding.
Komt qua bedrag op hetzelfde neer, maar je hebt een maand langer om te verhuizen.

Is het langdurig huurcontract niet geregisteerd? Dan betaal je geen schadevergoeding en bepaal je zelf de duur van de opzegperiode (bijvoorbeeld 10 dagen)

Heb je een contract van korte duur (is maximaal 3 jaar) dan zitten de schadevergoedingen heel anders in elkaar en de opzeg ook.

LAAT ONS DUS BIJ VOORKEUR EENS WETEN WELK TYPE HUURCONTRACT JE HEBT.

Reclame

Terug naar “Huren”