Verhuurder stapt naar vredegerecht

Katokatinka
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuurder stapt naar vredegerecht

#1 , 26 aug 2019 18:18

Ik huurde 3-6-9 contract, geregistreerd toen ik te laat aan mijn huisbaas liet weten dat ik mijn appartement ging verlaten. We spraken mondeling af dat ik mijn huurwaarborg niet terug moest ten compensatie van de vroegere opzeg.
NU krijg ik met de deurwaarder een eis van 2.156 euro voor vanalles en nog wat. Ik heb bij sleutel afgifte, geen enkele schuld ondertekend nog hebben we het hier over gehad. Nu heeft ze vanalles moeten repareren. Wat kan ik hier tegen doen? Deze dame doet niet de nodige aanpassingen aan haar appartementen die de woonwet wel verplicht, maar tracht mij uit te melken. Als laatste doe ik een betaal voorstel want zo gaat dat met deurwaarders, gaat ze daar niet mee akkoord en eist ze 400 euro maandelijks, is dat wettelijke?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 aug 2019 20:07

Was er een ingaande plaatsbeschrijving? Indien niet zal ze van een kale reis terugkomen van de VR. Waarom werd er geen uitgaande PB opgemaakt?
Buiten de 3 maanden van de opzegvergoeding, kan de verhuurder dus ook nog de schade vragen als er een uitgaande PV was. Was uw HWB er een van 2 of 3 maanden. Indien van 2 maanden , dan zou je dus nog een rekening kunnen ontvangen.

Katokatinka
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2019 20:32

Er was een ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving die we samen hebben overlopen. Hier staan nergens de gebreken op vermeld. Maar wel onze handtekeningen. Mijn HWB was 3 maanden.
Ik snap gewoon niet waar ze al die dingen vandaan haalt, die zogezegd zijn moeten gebeuren. En bewijzen daarvan mag ik volgens haar niet opvragen?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 aug 2019 08:54

Enkel de zaken die op de uitgaande PB zijn vermeld en die u gezamenlijk hebt ondertekend komen in aanmerking voor een afhouding van de huurwaarborg.

Sianna
Berichten: 156

#5 , 27 aug 2019 09:28

Ik zou ten eerste al niets betalen, want betalen is schuld erkennen. Zoals Mava hierboven zei: als er niets op de uitgaande plaatsbeschrijving staat, heeft ze geen poot om op te staan.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 aug 2019 11:07

Wat is die deurwaarder komen brengen?
Een vonnis?
Een dagvaarding?
Een brief gestuurd (aanmaning)?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 27 aug 2019 18:38

NU krijg ik met de deurwaarder een eis van 2.156 euro voor vanalles en nog wat.
Gaat het om een eis van de verhuurder, of een vonnis van de vrederechter :?:

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 27 aug 2019 20:51

Or eenvoudiger gesteld, is die deurwaarder dat komen "afgeven " , of is het gewoon per post, aangetekend of niet, toegekomen?

Terug naar “Huren”