Uithuiszetting, ex en huisbaas weigeren enige vorm van contact

Tascha92
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting, ex en huisbaas weigeren enige vorm van contact

#1 , 21 aug 2019 08:52

Hallo iedereen,
Even de situatie beknopt;

Sinds april ben ik uiteen met mijn partner, dit is alles behalve vlot verlopen , na veel tussenkomst van politie (hij was zeer agressief) is hij tot eindelijk in juli met zijn adres weg gegaan.
Tussen april en juli zigeunerde hij rond bij vrienden kwam nog geregeld mijn slot saboteren deel van mijn inboedel meegenomen en kon hier niets aan doen aangezien je niet kunt stelen van elkaar. Ben sinds april ook mijn job verloren, dit was interim werk en ze hadden na een tijdje weet van mijn situatie (blauwe plekken, te laat komen omdat hij me opsloot, slapeloos, enz) en moest ineens niet meer komen. Maar dat ter zijde, maar dat heeft volgend probleem nu veroorzaakt;

Sinds april is er geen huishuur meer betaald, in het begin had ik een goed contact met huisbaas hield hem van de situatie op de hoogte en hij reageerde begripvol en zocht mee na oplossing.
Echter na een maand is dit contact verzwakt, tot midden juli, ineens oproepingsbrief van vrederechter.
Helaas op de zitting niet veel wijzer geworden, integendeel er werd enkel bevestigd wat al geweten was maar er kwam plots uit het niets een uithuis zetting extra bij.
Conclusie; veroordeeld verwerende partij solidair voor 3000 euro huurachterstand, 2250 euro schadevergoeding (contract 9jaar en dit is nog maar het 1ste jaar) 480 euro rechtplegingsvergoeding + gerechtskosten. En pand binnen de maand ter volledige beschikking te stellen aan verweerder.
Huisbaas heeft advocaat gestuurd en weigert elke vorm van verder contact, mijn ex wilt niet mee betalen en ik sta op straat.

Heb voorgesteld om mijn deel van de huurachterstand te betalen aan huisbaas (had wel elke maand helft van huishuur opzij gezet) deze antwoorde een week later, enkel met "Na overleg met mijn raadsman hebben wij besloten niet op uw voorstel in te gaan. Ook is het aangeraden het pand tegen september te verlaten"

Ik ben ten einde raad, een meiske van 26, alleenstaand en werkloos wilt geen ene huisbaas, OCMW heeft geen crisisopvang en mijn ex trekt hem het allemaal niet aan en laat alles zijne beloop gaan.

Weet iemand wat er nu de gevolgen zijn?
Ik wil meewerken maar zowel huisbaas als ex duidelijk niet.
Ik sta binnen enkele dagen op straat maar daar trekt beide hun nix van aan.
Gratis juridisch advies kon me enkel zeggen dat het vonnis dient gevolgd te worden.

Nog ter info; ik heb 2jaar amper sociaal contact gehad door men ex, dus heb geen vrienden waar ik naar toe kan en helaas heb ik ook geen ouderss/familie enkel mijn grootmoeder die me heeft grootgebracht en zij wilt het niet om da ze te oud is (in de 80) en hartproblemen heeft

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2662

#2 , 21 aug 2019 09:26

Zie onderstaande link:
https://www.caw.be/hoe-wij-helpen/begeleiding/wonen/

Het is dat of binnen de 10 dagen een nieuwe vriend aan de haak slaan!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2019 11:17

Geniet u werkloosheidsuitkeringen? Waarom heeft u de huishuur niet betaald?
Gelieve terug dringend contact op te nemen met uw OCMW om desgevallend samen met het CAW een oplossing uit te werken. Uw huisbaas is niet schuld aan deze situatie. U bent het die uw verbintenis t.o.v. uw huisbaas niet bent nagekomen en niet andersom. Indien u geen inkomen uit werkloosheid of andere heeft, dient u dringend te zorgen dat u terug rechten kan openen. Intussen zou u leefloon kunnen aanvragen bij het OCMW of een tewerkstelling art. 60§7. U kan zich best financieel laten begeleiden.

Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Huren”