Dak niet geïsoleerd en enkel glas

Vero43
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dak niet geïsoleerd en enkel glas

#1 , 20 aug 2019 14:30

Beste,hoe zit het nu met de wet als je een huis huurt waar het dak niet geïsoleerd is en enkel glas is ,ook schade aan dak waardoor binnen regent in de badkamer en verhuurder geen kosten meer wil aan doen maar wel weer van plan is door te verhuren daar ik ga verhuizen ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 aug 2019 16:27

Als jij er weg bent, heb jij niets meer te zeggen over dat pand. Dan is het aan de nieuwe huurder om daarover te klagen. Dubbel glas is alsnog nog niet verplicht, en niet isolatie levert hooguit 15 strafpunten op. Samen met nog andere problemen zou het pand wel ongeschikt voor verhuring kunnen verklaard worden. Maar dat is niet meer uw probleem. Je kan er de nieuwe huurder wel op wijzen , moest je hem ooit zien.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 20 aug 2019 19:08

Het was misschien om te lachen, net zoals de dakisolatieverplichting, maar hier staat het anders wel als verplicht tegen volgend jaar : https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen- ... vanaf-2020

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 20 aug 2019 19:50

Het was misschien om te lachen, net zoals de dakisolatieverplichting, maar hier staat het anders wel als verplicht tegen volgend jaar : https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen- ... vanaf-2020
Voor de dubbele beglazing hebben ze het achterpoortje nog niet open gezet :lol: !
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 aug 2019 10:39



Voor de dubbele beglazing hebben ze het achterpoortje nog niet open gezet :lol: !
als je er gewoon een stukje op maat gesneden glas voorplakt, heb je toch voor een prikje dubbelglas.

als je woning ongeschikt verklaard wordt, kan je toch een tent in je tuin zetten en in theorie je woning als opslagruimte gebruiken, in een tent wonen, of in je opslagruimte overnachten, dat is bij mijn weten toch niet verboden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 21 aug 2019 16:32


als je er gewoon een stukje op maat gesneden glas voorplakt, heb je toch voor een prikje dubbelglas.

als je woning ongeschikt verklaard wordt, kan je toch een tent in je tuin zetten en in theorie je woning als opslagruimte gebruiken, in een tent wonen, of in je opslagruimte overnachten, dat is bij mijn weten toch niet verboden
De truc met het nepglas kan je natuurlijk proberen, maar ik vrees (hoop eigenlijk) dat je bij de minste controle door de mand valt.

En als je woning ongeschikt verklaard wordt, kan je voor mijn part overnachten waar je wil , maar een ongeschiktverklaring brengt ook mee dat uw woning op een inventaris geplaatst wordt, en dat je ze niet meer zomaar kunt verkopen, ook als heb je dan nadien toch de hoogst noodzakelijke werken aan uitgevoerd. Google eens "Uw woning werd ongeschikt en/of onbewoonbaar verklaard. Wat nu? (2018) ", dan kan u online lezen wat u te wachten staat, of te doen staat.

Aan de andere kant, als u de woning niet verhuurt, mag u tamelijk ver gaan voordat u controle krijgt, of u nu in een magazijn overnacht of niet.

KJ86
Berichten: 2662

#7 , 21 aug 2019 21:05

Ik heb de indruk dat huurders geen isolatie willen.
Ze willen goedkoop wonen!
Begrijp mij niet verkeerd, eigenlijk willen ze alles.
Maar als je ze laat kiezen, heeft de prijs voorrang.

De verplichte norm voor dakisolatie is ook te laag om verschil te maken, met 4 cm minerale wol kom je er al.
Het maakt eigenlijk niet uit voor het milieu of portemonnee van de gebruiker of dat de woning aan de norm voldoet.

Hetzelfde voor dubbel glas, dat glas mag 40 jaar oud zijn of zo dun als dat je het kan kopen. Het maakt niet uit, je voldoet aan de norm. Je ziet het ook op het Zuid in Antwerpen. De eigenaars hebben daar respect voor hun antieke ramen, vaak hele mooie guillotine-ramen en steken gewoon dubbel glas in het antieke raamkader. Ik kan u zeggen een antiek guillotine raam tocht binnen langs alle kanten. Het glas maakt dat raam enkel in theorie energiezuinig.

Terug naar “Huren”