Huurovereenkomst beeindigen

misterzorik
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst beeindigen

#1 , 19 aug 2019 08:32

Beste,
Ik heb een vraagje, Ik heb een huurovereenkomst op mijn naam en mijn hoofdverblijfplaats is daar. Met het akkord van de eigenaar heb ik het huis omgebouwd tot een B&B, nu dreigt de eigenaar om mij buiten het huis te zetten. Ik heb meer dan 40 000 Euro geinvesteerd om het huis om te bouwen in een B&B (meubilair aankopen, wc-douche aanleggen, ...).
Nu dreigt de eigenaar al na 4 maand om het huurcontract te stopzetten. En vraagt mij dat ik gratis zijn huis ga verbouwen anders stopt hij het contract.
Wat gebeurt er nu? kan hij mij zomaar buitenzetten? Valt dit onder zakelijke verhuurcontracten regelgeving of huisvesteging regelment?
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 19 aug 2019 09:31

Wat staat er in uw huurcontract? Beroepsgebruik toegelaten? Is of was er toelating, of tenminste briefwisseling (mail?) voor de verbouwingen ?

Fernand
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2019 11:36

Je schrijft : akkoord van de eigenaar. heb je dit op papier of was het een mondeling akkoord ?

Reclame

Terug naar “Huren”