APPARTEMENT VERANDERD VAN EIGENAAR

OldNr7
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

APPARTEMENT VERANDERD VAN EIGENAAR

#1 , 12 aug 2019 12:54

Wij hebben een huurcontract van 9 jaar, aangegaan 7 maanden geleden. Eigenaar zet het appartement te koop, dus veranderd van eigenaar, en die "nieuwe" eigenaar komt er zelf in wonen. Wat zijn mijn rechten als huurder ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 aug 2019 15:48

ik vrees dat de nieuwe eigenaar veel geld op tafel zal mogen leggen als hij jullie nu de opzeg gaat geven

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 12 aug 2019 16:40

ik vrees dat de nieuwe eigenaar veel geld op tafel zal mogen leggen als hij jullie nu de opzeg gaat geven
Ook als hij opzegt voor eigen bewoning ?

Contract van 7 maand geleden, dus ondertekend op of na 1 januari 2019 ?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 12 aug 2019 16:42

ik vrees dat de nieuwe eigenaar veel geld op tafel zal mogen leggen als hij jullie nu de opzeg gaat geven
Ook als hij opzegt voor eigen bewoning ?

Contract van 7 maand geleden, dus ondertekend op of na 1 januari 2019 ?
als ik mag afgaan op eerdere topics hier kan er niet opgezegd worden binnen bepaalde periode nadat het contract is aangegaan tenzij verhuurder zelf de nodige gelden op tafel legt :oops:

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#5 , 12 aug 2019 18:00

Beste

U kan zelf even 'googelen' met 'opzeg huurovereenkomst'. Of op zoek gaan naar 'huurwetgeving'; Er is massaal veel info aanwezig en zeer duidelijk.

bvb volgende link

https://www.wonenvlaanderen.be/verhuren ... ereenkomst

@ Drone : antwoorden als 'ik vrees dat' hebben geen toegevoegde waarde als je geen nuttige info mee geeft;

In dit geval :

De nieuwe eigenaar kan de huur opzeggen met een termijn van zes maanden voor eigen gebruik (of gebruik door nauwe verwanten).
De huurder kan gedurende die opzegperiode van 6 maand een tegenopzeg doen van één maand. (als u bvb na 3 maand een andere woonst heeft gevonden kan u die huren en de eigenaar een tegenopzeg geven van 1 maand waardoor in dit voorbeeld de opzeg na 4 maand afloopt.

Buiten die 6 maand opzeg heeft de nieuwe eigenaar/verhuurder dus geen bijkomende schadevergoeding te betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Huren”