huishuur en opzegvergoeding

Anjake70
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

huishuur en opzegvergoeding

#1 , 11 aug 2019 14:21

Ik heb mijn opzeg gedaan voor mijn appartement op 1/6/19.
Dit moet drie maanden op voorhand , dus moet huishuur sowieso betalen tot 1/9/19,
Ik had, om goeder trouw te zijn, eigenlijk mijn opzeg gegeven tegen 1/10/19 dus eigenlijk 4 maanden op voorhand.
Verhuurder heeft voor ontvangst getekend.
Ik had gehoopt dat verhuurder hier mee akkoord zou gaan, maar deze week kwam hij zeggen, u hebt wel 2 maanden verbrekingsvergoeding te betalen.
Ik ga er van uit dat die 1 maand dat ik al meer betaal, toch al mag tellen als verbrekingsvergoeding?
En dat ik dan gewoon 1 maand extra dien te betalen?

Ik kan nog niet in mijn nieuwe woonst voor 1/10

En nu vraag ik me af , ik mag toch tijdens die maand september dat ik als verbrekingsvergoeding wou laten tellen, nog blijven wonen of moet ik effectief dan al sleutels afgeven?

Ik zit in het tweede jaar dat ik huur, en mijn huurcontract is geregistreerd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2019 14:57

Welk type contract hebt u en wat is de start- en einddatum? Dan kunnen we je concreet advies geven.

Anjake70
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 aug 2019 16:04

3-6-9 , contract is gestart 1/8/18 - opzeg gedaan 1/6/19 om te vertrekken op 1/10/19 , contract is geregistreerd

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 aug 2019 16:30

Heb jij op 1/6/19 de aangetekende brief op de post gedaan, of reeds voordien? Indien pas op 1/6, dan loopt uw opzegperiode tot en met 30/09 als ik goed kan tellen.

Anjake70
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 aug 2019 16:43

ik heb de verhuurder laten tegentekenen voor ontvangst , dit was voor 1/6

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 11 aug 2019 18:40

Maar u hebt wel zelf uw opzeg gegeven tegen 1/10/19 , wat betekent dat u
*een opzeg hebt die afloopt op 1/10 ( of 30/9)
*dus zuivere huur betaalt tot 1/10
*dus in de loop van het tweede huurjaar uit het appartement gaat, en
*dus twee maand extra vergoeding verschuldigd zijt.

u mag onderhandelen met de verhuurder over een kleinere vergoeding, maar hij is niet verplicht daarop in te gaan.

Terug naar “Huren”