sociale woning

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

Re: sociale woning

#16 , 10 aug 2019 16:59

Of er nu 1,10,20 honden staan, in het contract,in principe doet dit er niet toe, je moet wel rekening houden met je buren, die ook graag rust willen, het betreft trouwens een app blok, je woont niet op een onbewoond stuk eiland, ik vermoed zolang er niemand geen hinder heeft van je honden, er dan ook geen spel over zal worden gemaakt, dus aan jou om zeker rekening te houden met andere mede bewoners en hen ervan te overtuigen op termijn, dat dieren geen hinder vormen , op welke manier dan ook, dit is natuurlijk heel breed en moet je wel begrijpen hoor!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2662

#17 , 10 aug 2019 19:24

Gelieve uw luxeartikelen niet gelijk te stellen met baby's.
Denk ook maar eens na over het feit dat er geld van de maatschappij aangewend wordt om de slijtage die uw luxeartikelen aanbrengen aan de sociale woning te bekostigen.
Geld dat gebruikt kan worden om mensen in armoede te huisvesten.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 aug 2019 20:37

TS, niets houdt u tegen om die 2 hondjes te houden indien u zich houdt aan de principes van een goede huisvader.
Vergelijkingen met dit en dat gaan hier niet op ( ben een 200% dierenvriend ). Indien uw hondjes geen overlast bezorgen, moet u geen zorgen maken.
En, KJ86 luxeartikelen zijn niet gelijk aan baby's; maar vergelijk aub ook dieren niet men luxeartikelen.
Laat ons allen aan de beleefdheid houden en alles respecteren.
En zoals # 16 Etak zegt, houdt alles binnen de normen en er zijn geen problemen.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#19 , 10 aug 2019 21:21

Houd u aan de normen, is mooi gezegd.

Wiens normen ?

De sociale verhuurmaatschappij hanteert dus als norm max 1 hond(je), hebt u er meer dan riskeert u problemen, vrees ik.

Het kan wreed klinken, maar het is misschien als argument te gebruiken als u wijst op de leeftijd (9jaar of meer) van die diertjes, en dat ze, hoe spijtig ook voor u, dus maar eerder beperkte tijd daar zijn?

martinev
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 aug 2019 14:45

KJ86 mijn hondjes zijn bijna 10 jaar,hebben nog NOOIT iets stuk gebeten,zelfs niet toen ze nog jong waren,en ja,overdag balffen ze al eens,als ze iets horen,even,geen uren,ze liggen bijna een ganse dag in de zetel te slapen,dus daar gaan ze me niet kunnen op pakken.en mijn honden zijn geen luxe artikelen!!!! dus de maatschappij zal aan mij geen kosten hebben van schade van mijn 2 oude rakkers,die idd,zoals hierboven al gezegd is,geen jaren meer gaan leven,en ik weet ook en dat wil ik zwart op wit zetten,dat ik na deze 2 geen hondje meer moet hebben,vooral dan voor het financiele.maar al meer dan 4 jaar weten ze daar dat ik 2 hondjes heb,waarom zeiden ze toen niet direct dat er geen 2 mogen,nergens?nu dat ik bijna zo ver ben komen ze er mee af?en ja,ik heb eerst de vraag hier gesteld,en nadien ben ik beginnen opzoeken,had hier geen reacties verwacht zoals sommigen,maar gewoon antwoorden op mijn vraag,mensen die er verstand van hebben,dat was mijn bedoeling

Meeboo
Berichten: 1488

#21 , 15 aug 2019 14:48

ze kunnen het inderdaad niet verbieden maar wel beperken. Dus als er in het huisreglement staat 1 huisdier per appartement dient u zich daar aan te houden.
Als er een van uw buren last van gaat hebben en naar de huisvestingsmaatschappij gaat hebt u het vlaggen ;-)

Terug naar “Huren”