Huurwaarborg ingehouden + bijleggen.

KJ86
Berichten: 2663

Re: Huurwaarborg ingehouden

#16 , 27 jul 2019 20:36

Hoe doe jij dat dan mava?

Als er een paar honderd euro schade is en de huurder wil die niet erkennen.

Ik stuur gewoon een mailtje met een opsomming van de schade (foto) dezelfde dag dat het appartement opgeleverd wordt. Meestal wordt zoiets minnelijk opgelost maar de keren dat het voor de vrederechter is verschenen, heeft die werkwijze nog geen problemen opgeleverd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Priiske
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 jul 2019 10:04

Hoe doe jij dat dan mava?

Als er een paar honderd euro schade is en de huurder wil die niet erkennen.

Ik stuur gewoon een mailtje met een opsomming van de schade (foto) dezelfde dag dat het appartement opgeleverd wordt. Meestal wordt zoiets minnelijk opgelost maar de keren dat het voor de vrederechter is verschenen, heeft die werkwijze nog geen problemen opgeleverd.
Dan ben ik heel benieuwd hoe die foto's er uitzien, want dat is net het punt. Er is geen schade. Toch niet aan het bedrag wat zij d'r hebben opgeplakt.

bambipower
Berichten: 1034

#18 , 30 jul 2019 10:45

. Er is geen schade. Toch niet aan het bedrag wat zij d'r hebben opgeplakt.
2 rare zinnen. Komt mij beetje over als ' er is wel schade, maar niet voor het bedrag dat ze dr hebben opgeplakt '

Reclame

Priiske
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 aug 2019 18:59

Ik zou graag nogmaals een vraag stellen. Deze is gebaseerd op het vorige topic: viewtopic.php?f=38&t=103897

Daarin staat dat er bij sleuteloverdracht een papier is getekend waar beide partijen schade erkennen maar dat er nog verder onderzoek nodig is voor de vergoeding te berekenen. Ik verstond hier uit dat er nog een bijeenkomst ging komen waar we onderling een akkoord gingen bereiken maar dat is dus niet gebeurd.

Ondertussen heb ik de 'facturen' doorgemaild gekregen. Dit na vraag van mij voor ik een afspraak bij de bank maak. Het zijn eigenlijk kasticketjes van verf en kuisproducten. De opdracht zelf is uitgevoerd door mensen die ze kenden. Hiervoor vragen ze 1400 euro voor uren van het schilderen + een goede 1000 euro voor de verf en daarnaast nog eens 270 euro voor het poetsgerief + uren. Dit een mooi totaalprijsje van 2670 euro. Onze waarborg is maar 1250 euro, dus dat wil zeggen dat we zelf nog een goede 1400 euro moeten bijleggen.

(Echt schade was er echter niet. Er was niets stuk. Het onderdeel poetsen geef ik volledig mijn akkoord maar het hele appartement verven? Nee. De muren waren hetzelfde toen we erin kwamen dan toen we eruit gingen.)
Ik heb hier zo'n gevoel dat wij voor de foutjes van de vorige huurders mogen opdraaien.

Mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste aanpakken :?:

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#20 , 08 aug 2019 19:27

de "facturen" aangetekend betwisten en de vrijgave van de huurwaarborg eisen binnen de 14 dagen of u trekt naar het vredegerecht.

Meeboo
Berichten: 1488

#21 , 09 aug 2019 07:17

mensen die ze kenden? 1400 euro? werd dat dan in het zwart gedaan?
Indien ze u hiervan geen factuur kunnen voorleggen zal de vrederechter hier al eens goed mee lachen

Ahtrend
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#22 , 09 aug 2019 07:55

Indien er in je huurcontract niet staat dat je moest verven bij het uittreden, kunnen ze je niet verplichten.
Moest dat deel al wegvallen spreken we plots over een pak minder geld.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 09 aug 2019 09:26

Een huurder kan niet verplicht worden te herschilderen als er geen pertinente schade is aan de muren (zoals gaten in de muren). Het is soms al voldoende dat de muren gewoon worden afgewassen. Een verplichting tot schilderen bij verlaten in het huurcontract is onwettig en er moet dus geen rekening mee gehouden worden

Terug naar “Huren”