Zelf verhuren

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Zelf verhuren

#1 , 07 aug 2019 09:44

Beste,

We zijn zinnens om een huis dat we in ons bezit hebben zelf te verhuren. Zonder makelaar, zonder sociaal woonkantoor.
Zijn er mensen met ervaring die ons dingen kunnen bijbrengen in "zelf verhuren"? Dingen waar wij misschien niet aan denken...

Is het mogelijk om met een 1-jaar contract te beginnen om de huurder wat te proberen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 aug 2019 12:05

Doe ik al meer dan 30 jaar zo voor mijn privaat verhuring. Eerst 1 jaar, en dan automatische verlenging naar 9 jaar.
Zorg ervoor dat je de kandidaat huurder zorgvuldig selecteert en screent. Voor de rest zeer gemakkelijk. Ik persoonlijk heb natuurlijk het voordeel om al meer dan 30 jaar ook in het beheer te zitten van gebouwen, en dus al een beetje de kandidaat-huurders kan inschatten.
Bij de persoonlijke verhuur heb ik nog nooit problemen gehad.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 07 aug 2019 13:55

Locatie is belangrijk, goede ligging resulteert in aangename kandidaten. Iedereen die kan zeggen dat hij nog nooit problemen heeft gehad, verhuurt op top-liggingen.
Op de juiste plekken hebben we ook geen problemen en op andere is het ene sociaal geval na het andere. Die buurten zijn gekend en je weet op voorhand waar je aan begint (rendement ligt daar ook veel hoger).
Daar moet je niet naartoe gaan met een mentaliteit van ik wacht tot dat de ideale huurder opdaagt, die gaan daar toch niet wonen en/of blijven daar niet wonen. Elke huisje in Vlaanderen heeft een kandidaat die er bij past.

Reclame

Terug naar “Huren”