Bijzondere voorwaarde in huurcontract

verafintland
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bijzondere voorwaarde in huurcontract

#1 , 22 jul 2019 18:20

Mijn moeder woont op het gelijkvloers van een klein gebouw met twee verdiepingen in het Vlaams Gewest. Erboven zal het appartement binnenkort vrij zijn. Stel dat ik dit zou verhuren aan een persoon die er niet alleen zou wonen maar ook een oogje in het zeil zou houden indien er een probleem zou zijn met mijn (al een stuk oudere) moeder. De huurder zou, omwille van de bewezen dienst, een huurprijs dienen te betalen die een stuk lager zou zijn dan de marktprijs.

Stel dat mijn moeder komt te overlijden of dat ze (definitief) dient opgenomen te worden in een woonzorgcentrum. Er is dus geen nood meer aan iets in de gaten te houden of een zorg te geven in geval van nood gezien mijn moeder daar niet meer zou wonen.

Mag ik een bijzondere voorwaarde in een huurcontract plaatsen waarbij ik overeenkom dat de huurder binnen een termijn van b.v. drie maanden na overlijden of verhuizen van mijn moeder, ofwel een hogere huurprijs (conform de marktprijs) dient te betalen vanaf dat moment, ofwel dient te verhuizen omdat het contract dan meteen vervalt?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 22 jul 2019 19:10

Huurcontract met marktconforme huurprijs opstellen en een contractje maken dat voor de hulp x€ per maand betaald wordt en dat de hulp stopt op het einde v d maand nadat zij de woning verlaten heeft.

Reclame

Terug naar “Huren”